مهاجرت به فرانسه


تحصیل در خارج از کشور فرانسه

شهری بزرگ در فرانسه


بسیاری از شهرهای فرانسه محل استقرار دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند. شهرهای فرانسه بسیار زیبا و جوی هستند. بنابراین، این شهرها برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارند، تجربیات ضروری را فراهم می کنند.


پاریس (شهر عشق)


پاریس کشوری است که اگر عاشق نشوید عاشق آن خواهید شد. اگر دانشجو هستید، بدانید که در کشوری غنی از فرهنگ تحصیل می کنید. فرانسه کشور بسیار جذابی است زیرا جایی است که گردشگران خارجی زیادی در آن زندگی می کنند و اوقات بسیار خوبی را برای شما رقم می زند.مرکز فرهنگی اصلی این کشور پاریس است زیرا دارای جاذبه های فراوانی مانند برج ایفل، نوتردام، طاق پیروزی و موزه اورسی است. بنابراین، دانش آموزان می توانند بهترین تجربه را از زندگی شبانه، خیابان های زیبا و کافه های عالی کسب کنند. پاریس به دلیل موقعیتی که به عنوان پایتخت دارد، دارای بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است، بنابراین فرصت خوبی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در موسسات معتبر در پاریس تحصیل کنند.


شیر نر


لیون که نزدیک مرز فرانسه با ایتالیا و سوئیس است. لیون شهر زیبایی است که به عنوان پایتخت غذاهای فرانسوی شناخته می شود و یکی از آسان ترین شهرها برای تحصیل دانشجویان است. این شهر دارای معماری شگفت انگیزی است که مورد تحسین همه بازدیدکنندگان قرار می گیرد، به ویژه معماری زیبای لیون که بخشی از میراث فرهنگی یونسکو است. دانشجویان بین المللی که به طبیعت و ورزش های زمستانی علاقه دارند می توانند به این شهر رفته و از این جاذبه ها لذت ببرند.


این شهر منبع درآمدی برای فرانسه محسوب می شود. شهر لیون چهار دانشگاه را برای کسانی که به دنبال تحصیلات عالی هستند ارائه می دهد: Ecole Normale Supérieure de Lyon، Claude Bernard Lyon، Lumière Lyon و Jean Moulin Lyon.لیل


شهر لیل در شمال غربی فرانسه واقع شده و یکی از بهترین شهرهای اروپای غربی از نظر تحقیق و توسعه است. لیل در رده شهرداری های فرانسه قرار دارد. در سال های اخیر این شهر از نظر فرهنگی و تجاری پیشرفت زیادی کرده است. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید، لیل را در نظر بگیرید زیرا این شهر مزایای زیادی دارد. این شهر فرصت های آموزشی عالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. لازم به ذکر است که این شهر برخلاف شهر بزرگ پاریس شلوغ و گران نیست.


بوردو،


شهر بوردو به دلیل تولید و تاریخ کشاورزی خود بسیار مشهور است که بخشی از یونسکو را به ارث برده است. بوردو به عنوان شهر هنر و تاریخ شناخته می شود و مناطق شهری بسیاری را در خود جای داده است که محصولات کشاورزی تولید می کنند.


بوردو فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش عالی هستند، ارائه می دهد، شهر معروف بوردو در قرن 15 تاسیس شد. امروزه این شهر میزبان حدود 70000 دانش آموز در رشته های: 1- ریاضیات، علوم فیزیکی و فنی 2- پزشکی و علوم زیستی 3- هنرهای لیبرال، زبان، علوم انسانی و تاریخ 4- حقوق، اقتصاد و مدیریت بازرگانی است.ناگفته نماند که یک مؤسسه علوم سیاسی در شهر بوردو تأسیس شده و اکنون به بهره برداری رسیده است.



تحصیل در مقاطع مختلف در فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور است. این کشور از نظر مدرک تحصیلی و کیفیت آموزشی بهترین دانشگاه ها را دارد و تحصیل در فرانسه رایگان است. فرانسه یک چهارم بودجه سالانه خود را صرف آموزش می کند و این نشان دهنده اهمیت آموزش در این کشور است. در فرانسه حدود 3500 دانشگاه و کالج وجود دارد که دانشجویان می توانند در آنها تحصیل کنند. تحصیل در فرانسه نیز رایگان است و تحصیل در سطح بالایی قرار دارد. بیشتر تحصیلات در مقاطع مختلف در این کشور در سطوح پایین به زبان فرانسه است به همین دلیل باید به این زبان تسلط کامل داشته باشید. دانشگاه های فرانسه مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و سه مقطع دکترا را ارائه می دهند و برای اطلاعات بیشتر به صورت جداگانه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.



چرا تحصیل در فرانسه؟

به راحتی می توان گفت که فرانسه بالاترین و در دسترس ترین نوع سیستم آموزشی را دارد. هزینه های دانشگاه در این کشور در مقایسه با سایر دانشگاه ها کمتر است و تحصیل در فرانسه برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه تر است. دانشگاه های فرانسه مدارک علمی ارائه می دهند که قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.


فرانسه انتخاب خوبی برای کسانی است که در رشته بازرگانی تحصیل می کنند. زیرا تحصیل در تجارت و مدیریت مانند یک سرگرمی است. بنابراین با توجه به تقاضای زیاد در سراسر کشور، مدارس بازرگانی در این کشور بسیار رایج است.


فرانسه دارای 83 دانشگاه دولتی است که تحت نظارت دولت فعالیت می کنند و آموزش با کیفیت را در داخل و خارج از کشور با شهریه مقرون به صرفه ارائه می دهند. ناگفته نماند که دانشگاه های خصوصی زیادی در حال فعالیت هستند. ترم در این دانشگاه ها از سپتامبر یا اکتبر شروع می شود و در ماه می یا ژوئن به پایان می رسد، البته همه چیز به رشته و موسسه ای که انتخاب می کنید بستگی دارد. در این دانشگاه ها دو ترم تحصیلی وجود دارد و دو نوع روش تدریس ارائه می شود.روش اول که با یک سخنرانی بسیار بزرگ توسط یک استاد دانشگاه شروع می شود، در این مورد استاد صحبت می کند و دانشجویان یادداشت برداری می کنند. روش دوم برگزاری کلاس در آزمایشگاه است. این روش برای گروه های کوچکی از دانش آموزان که نیاز به تحقیقات دقیق تری دارند در نظر گرفته شده است. شرکت در کلاس های آزمایشگاهی اغلب اجباری است زیرا بسیاری از مشاغل نیاز به مطالعه کار عملی و آموزش در حین کار دارند.


برخی از مدارک تحصیلی که به دانشجویان بین المللی در فرانسه اعطا می شود دارای فرم خاصی هستند: این مدارک: مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا. اخذ مدرک لیسانس در فرانسه 6 ترم (3 سال) طول می کشد. مدرک کارشناسی ارشد که 4 ترم (2 سال) طول می کشد و دکترا که پس از 6 ترم (3 سال) به پایان می رسد.


آگاهی از سیستم آموزشی و نحوه ارائه خدمات مرکز فنی و حرفه ای و فرصت های شغلی بسیار مهم است.



درباره فرانسه

فرانسه کشوری بسیار زیبا با تاریخ طولانی است و در غرب اروپا واقع شده است. این کشور از نظر جغرافیایی از دریای مدیترانه تا شمال این دریا امتداد دارد و دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است.در فرهنگ، فرانسه دارای هنر بسیار غنی، فیلسوفان و دانشمندان مشهور است. فرانسه دارای یک مرکز فرهنگی، فرهنگی و ادبی است، بنابراین این کشور مکانی جالب برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان به حساب می آید.


جاذبه های گردشگری فرانسه

برخی از جاذبه های گردشگری فرانسه عبارتند از:


برج ایفل (پاریس)

قلعه ورسای (ورسای)

سنت مایکل (نرماندی)

ساحل لاجوردی

لوور (پاریس)

مون بلان (یکی از بزرگترین کوه های اروپای غربی)


هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه

اطلاع از هزینه های زندگی دانشجویی، شرایط اخذ اقامت برای تحصیل در فرانسه و هزینه های تحصیل در فرانسه از جمله مواردی است که تمامی متقاضیان تحصیل در فرانسه باید بدانند. واحد پول فرانسه یورو است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور توسط دولت تامین می شود که بسیار مقرون به صرفه است. در واقع شهریه دانشجویان داخلی و خارجی یکسان است. یکی از نکاتی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به فرانسه را دارند این است که این کشور شرایط مهاجرتی ندارد و گزینه های مناسب تری مانند تحصیل در آلمان، تحصیل در اتریش، تحصیل در نیو وجود دارد. نیوزلند و استرالیا و در کل تحصیل در کشورهای مهاجر پذیر فعالیت منطقی تری است.در سال 2013، شهریه سالانه برای مقطع لیسانس 200 یورو، برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 245 یورو و برای مقطع دکترا 370 یورو است. اغلب، دانش آموزان ملزم به پرداخت هزینه های اداری هستند که منجر به تغییر در شهریه می شود. ضمناً لازم به ذکر است که ادامه تحصیل در فرانسه مستلزم پرداخت شهریه جهت اخذ تحصیلات عالی می باشد.


تمام این هزینه ها فقط برای تحصیل در دانشگاه های دولتی است. بنابراین، اگر قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه خصوصی را دارید، به یاد داشته باشید که این هزینه ها افزایش می یابد و حدود 10000 یورو در سال خواهد بود.


برای کسانی که قصد تحصیل در فرانسه را دارند، بورسیه ها و برنامه های ویژه مانند بودجه وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه، کمک هزینه برای تحقیقات علمی (CNRS)، کمک هزینه های شورای منطقه، برنامه های اراسموس و اراسموس موندوس پذیرفته می شود.


بر خلاف شهریه، هزینه زندگی در فرانسه بیشتر از کشورهای همسایه است. خوشبختانه، اکثر دانش آموزان می توانند به خوبی برای رستوران ها و حمل و نقل هزینه کنند.بسیاری از خانه ها برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارند در نظر گرفته شده است. البته هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور پایین است، بنابراین هزینه زندگی در فرانسه یکی از مواردی است که افراد باید به آن توجه کنند.


وضعیت ویزا در فرانسه

اگر قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارید، دانستن شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بسیار مهم است. دولت فرانسه این قوانین و مقررات را با توجه به وضعیت شهروندی شما اعمال می کند.


نکته مهم: برای اخذ تابعیت اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین نیازی به اخذ ویزا نیست.



درخواست ویزا برای افراد خارج از اروپا

اگر غیر اروپایی هستید باید ویزای صادر شده برای اجازه اقامت (VLS-TS) دریافت کنید.این ویزا یک سال اعتبار دارد و در صورت لزوم قابل تمدید است. شما باید درخواست خود را در (اداره مهاجرت و ادغام فرانسه) تکمیل کنید. مدارک مورد نیاز برای دریافت این ویزا شامل عکس پاسپورت، گواهی مجوز، تاییدیه بررسی سوابق پلیس، مدرک مهارت زبان فرانسه و مدرک انطباق مالی است.هنگامی که به این کشور می رسید، باید به مرکز OFLL، مرکزی که سلامت شما را آزمایش می کند، بروید.


زبان و آموزش در فرانسه

بسیاری از فرانسوی ها به زبان هایی غیر از فرانسوی صحبت می کنند. با این حال، اگر می خواهید در فرانسه ارتباط برقرار کنید و تحصیل کنید، باید این زبان را یاد بگیرید. دانشجویان بین المللی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند، راحت تر با مشکلات مربوط به تحصیل و زندگی خود کنار می آیند. اگر احساس می کنید که زبان فرانسه شما کافی نیست، دوره های فرانسوی زیادی برای بهبود مهارت های گفتاری شما وجود دارد. حتی اگر با مردم محلی تعامل داشته باشید و در مورد زبان تجربه کسب کنید، نشستن و ایستادن با آنها مهارت های گفتاری شما را بهبود می بخشد.


البته استفاده از زبان انگلیسی در زندگی روزمره و یا در حین تحصیل انگلیسی در فرانسه و تحقیق امکان پذیر است. اگرچه آنها دانشجویان بین المللی را تشویق می کنند تا مهارت های زبان فرانسوی خود را یاد بگیرند و بهبود بخشند. به یاد داشته باشید که خوب صحبت کردن به زبان فرانسه نیاز به سرمایه گذاری خوب در مهارت های زبانی و زندگی آکادمیک دارد.لازم به ذکر است یکی از مواردی که دانشجویان باید به خاطر بسپارند این است که تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست و متقاضیان باید دارای مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی باشند.


اگر برنامه شما به زبان فرانسه تدریس می شود، باید ثابت کنید که یکی از TCF DAP (تست مهارت زبان فرانسه، آزمون پیش پذیرش)، DALF (تست زبان فرانسه) یا CEFR (چارچوب مرجع مشترک برای زبان ها) را گذرانده اید. شناسه با توجه به زبان انگلیسی، باید توانایی خود را در صحبت کردن به زبان انگلیسی ثابت کنید.


مهاجرت به فرانسه و رفتن به مدرسه

همانطور که گفته شد تحصیل در مدارس فرانسه رایگان بوده و تدریس در این مدارس از سطح بالایی برخوردار است.سیستم آموزشی مدرسه در فرانسه به مهدکودک، ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود. خانواده های مهاجر و خارجی ممکن است علاقه مند به ثبت نام فرزندان خود در مدارس بین المللی باشند، اما اکثر دانش آموزان در فرانسه در مدارس محلی که رایگان هستند، تحصیل می کنند. تحصیل در فرانسه از 6 تا 16 سال اجباری است، اما بیشتر کودکان در سن 3 سالگی وارد دبیرستان می شوند.


مدرسه در فرانسه از سپتامبر شروع می شود و تعطیلات طولانی دارد. این تعطیلات شامل تعطیلات دو تا سه هفته ای در کریسمس و عید پاک، یک تعطیلات تابستانی دو ماهه و یک استراحت بین ترم ها است. مهدکودک در این کشور ممنوع است و پس از آن دانش آموزان باید در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تحصیل کنند.


کودکان در سنین 6 تا 11 سالگی به مدرسه ابتدایی می روند و در آنجا موضوعاتی در زمینه های سواد، ادبیات، جغرافیا، تاریخ و زبان های خارجی اغلب به زبان انگلیسی به آنها آموزش داده می شود. دانش آموزان از سنین 11 تا 15 سالگی در دوره متوسطه تحصیل می کنند و دروسی مانند ریاضیات، فرانسه، جغرافیا، تاریخ، زیست شناسی، فیزیک، هنر، تربیت بدنی و موسیقی به آنها آموزش داده می شود.در پایان این دوره، دانش آموزان باید در آزمون های مربوطه شرکت کنند و در دروسی مانند فرانسه، ریاضیات، جغرافیا و تاریخ ارزیابی شوند. دانش آموزان پس از قبولی در این آزمون و در سن 16 سالگی می توانند تحصیلات خود را در دبیرستان ادامه دهند یا از سیستم آموزشی خارج شوند. دوره های دبیرستان از 15 تا 18 سالگی شروع می شود که به غیر از دوره های ارائه شده، دانش آموزان سه دوره آموزشی برای انتخاب دارند. این سطوح به شرح زیر است:


دوم (CAP، BEP) 15 تا 16 سال

اول (CAP، BEP) 16 تا 17 سال

نهایی (CAP، BEP) 17 تا 18 سال.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد