مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

مزایای تحصیل در اسپانیا

در این بخش می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان ایرانی ایده خوبی است. برای پاسخ به این سوال، باید شایستگی‌های تحصیل در اسپانیا را در نظر بگیریم. مزایای تحصیل در اسپانیا:



مهاجرت کردن

اسپانیا هم از نظر قانونی و هم از نظر فرهنگی کشوری بسیار مهاجرپذیر است. مردم این کشور با مهاجران بهتر از مردم آلمان یا آمریکا رفتار می کنند. دولت این کشور از دانشجویان بین المللی نیز حمایت می کند. در واقع، این کشور برای مهاجرت تحصیلی باز است.



زندگی و تحصیل ارزان در اسپانیا

به طور کلی، اروپا برای کسانی که به دنبال تحصیل ارزان هستند انتخاب خوبی است. تحصیل در اروپا چندین برابر ارزان تر از تحصیل در استرالیا، آمریکا یا کانادا است. از سوی دیگر اسپانیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها برای تحصیل و زندگی محسوب می شود. اسپانیا یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا از نظر مایحتاج اولیه، مسکن و هزینه حمل و نقل است.



زندگی دانشجویی با کیفیت

اسپانیا ممکن است از نظر سطح علمی و تحقیقاتی با کشوری مانند آلمان مطابقت نداشته باشد ... اما در عوض، این کشور یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در جهان است.در اسپانیا، متنوع ترین گزینه ها برای تفریح ​​در دسترس شماست. از مکان های تاریخی و زیبایی های طبیعی گرفته تا رستوران ها و مراکز خرید مدرن. اگر کارت دانشجویی از یکی از دانشگاه های این کشور دارید، می توانید برای بازدید از مکان هایی که نام بردیم تخفیف بگیرید. از سوی دیگر، دانشگاه در مسائلی مانند وعده های غذایی نیز به دانشجویان کمک می کند. علاوه بر همه این موضوعات، دانش آموزان می توانند کارهای دانشجویی انجام دهند و تا 10 یورو در ساعت درآمد داشته باشند.




آب و هوای اسپانیا

اسپانیا به دلیل آب و هوای معتدل مدیترانه ای در سراسر جهان شناخته شده است. آب و هوای اسپانیا نه در زمستان خیلی سرد است و نه در تابستان خیلی گرم. از طرفی اگر قصد مهاجرت به فرانسه یا ایتالیا را دارید باید برای هوای بسیار گرم تابستان آماده باشید و همین شرایط برای آب و هوای سرد آلمان و کانادا نیز وجود دارد. در نتیجه آب و هوای معتدل اسپانیا یکی از مهم ترین مزیت های این کشور محسوب می شود.



کار بعد از آموزش

اگر در اسپانیا تحصیل می کنید، دولت این کشور به شما اجازه می دهد تا سقف مشخصی در مورد ساعات کاری در هفته به عنوان دانشجو کار کنید.به این ترتیب نه تنها منبع درآمد و پس انداز پولی خواهید داشت، بلکه شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار پس از اتمام تحصیلات خود در اسپانیا خواهید داشت. پس از فارغ التحصیلی، معمولاً تا یک سال فرصت شغلی به دانش آموزان داده می شود. کسانی که در دوران تحصیل شغلی مرتبط با رشته خود دارند، پس از فارغ التحصیلی بیشتر احتمال دارد شغلی پیدا کنند. در صورتی که فارغ التحصیل بتواند در مهلت تعیین شده شغل پیدا کند، مدت اقامت وی ​​از تحصیل به کار تغییر یافته و تمدید می شود. در نهایت پس از 5 سال کار و پرداخت مالیات در اسپانیا می توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.



آموزش عالی اسپانیایی

تحصیل در اسپانیا شباهت زیادی به تحصیل در ایران دارد. به عنوان مثال برای ورود به دوره کارشناسی دانشگاه در این کشور باید آزمونی مشابه کنکور ایران را پشت سر بگذارید. علاوه بر این، دوره هایی در اسپانیا وجود دارد که به شما امکان دسترسی مستقیم به بازار کار را می دهد. در این قسمت با شرایط تحصیل در اسپانیا بر اساس رشته و مقطع آشنا خواهید شد.


شهریه دانشگاه های اسپانیا 2022

اسپانیا به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا شناخته می شود.شهریه دانشگاه در این کشور بسیار کمتر از کشورهایی مانند سوئیس و انگلستان است که اسپانیا را به گزینه ای اقتصادی برای مهاجران تحصیلی تبدیل می کند. شهریه دانشگاه های اسپانیا بسته به سطح دانشگاه متفاوت است، اما به طور کلی شهریه دانشگاه های اسپانیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی بین 2 تا 3000 یورو و برای دانشجویان کارشناسی ارشد از 4 تا 6000 یورو متغیر است. همین هزینه در یک دانشگاه خصوصی بالغ بر 20000 یورو در سال است. تحصیل در مقطع دکترا در اسپانیا نسبت به سایر مقاطع تحصیلی ارزان تر است و شهریه آن 600 یورو در سال است.


شهریه دانشگاه (به یورو در سال)

لیسانس بین 2000 تا 3000 یورو

استاد 4000-6000 یورو

PhD 400-600 یورو

البته مبالغ ارائه شده در این جدول مربوط به دانشگاه های دولتی اسپانیا می باشد. تحصیل در اسپانیا در صورتی که در یک دانشگاه دولتی انجام شود بسیار مقرون به صرفه است. از سوی دیگر، شهریه کالج خصوصی می تواند به 20000 دلار در سال برسد.


هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا

هزینه زندگی دانشجویی به شهری که در آن زندگی می کنید و سبک زندگی شما بستگی دارد، اما در اکثر شهرها می توانید با 600-700 یورو در ماه زندگی کنید.شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلون هزینه بیشتری دارند و شهرهای کوچکتر هزینه کمتری دارند.


هزینه خوابگاه دانشجویی در اسپانیا

راه‌های مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا وجود دارد تا مسکن را تضمین کنند. در زیر به انواع اقامتگاه های دانشجویی در اسپانیا می پردازیم.



خوابگاه دانشگاه اسپانیا

خوابگاه های دانشگاه برای دانشجویان ارزان و راحت هستند، بنابراین رقابت برای رزرو بسیار زیاد است. دانشجویانی که مایل به تحصیل در اسپانیا هستند می توانند پس از ثبت نام در مورد خوابگاه های دانشگاه مورد نظر خود پرس و جو کنند. هاستل ها در اسپانیا از 400 یورو شروع می شوند. یکی از مهم ترین مزایای زندگی در خوابگاه، ارتقاء مهارت های اجتماعی و روحیه گروهی است.


زندگی با خانواده اسپانیایی (مسکن خانوادگی)

زندگی با یک خانواده میزبان در اسپانیا

این روش اقتصادی است و به شما کمک می کند تا در جامعه اسپانیا ادغام شوید. در قانون مسکن خانواده، دانشجویان اتاقی از یک خانواده اسپانیایی (که معمولا خانه بزرگی دارند) اجاره می کنند و با آنها زندگی می کنند. اجاره ماهانه این روش بین 450 تا 600 یورو است. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، اسپانیایی ها بسیار پذیرای مهاجران هستند.به همین دلیل است که زندگی با یک خانواده اسپانیایی راهی مقرون به صرفه برای تسریع در سازگاری شما با زبان و فرهنگ اسپانیایی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد