مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از برترین کشورهای اروپایی جهت مهاجرت ایرانیان است و مهاجرت به اتریش در 2023 به روش های مختلف، مورد نظر افراد بسیاری بوده است. راه های مختلفی جهت مهاجرت به کشور اتریش وجود دارد که همان شش راه معروف و شناخته شده در حقوق بین الملل مطرح است و عبارتند از:

بعضا می شنویم که راه های دیگری نیز برای مهاجرت به اتریش وجود دارد؛ راه هایی مانند مهاجرت به اتریش از طریق تمکن مالی یا خودحمایتی و یا راه های دیگری مانند مهاجرت به اتریش از طریق تخصص و یا موسیقی، اما واقعیت آن است که راه های اصلی مهاجرت منحصر به همان شش مورد هستند و راه های دیگری که نام برده می شوند، در واقع از اقسام مختلف یکی از همان 6 راه اصلی اس

در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به اتریش در سال 2023 ارائه گردیده است.

اینفوگرافیک مهاجرت به اتریش

اتریش؛ کشوری جذاب برای تحصیل و کار

اتریش جزء آندسته از مقاصد مهاجرتی در اروپاست که مهاجرت به آن از هر طرقی ممکن بوده و مختص یک گروه خاص از مهاجرین نمی باشد. در این مسیر علاوه بر داشتن صلاحیت های عمومی فقط کافی است که سطح زبان آلمانی شما هم بالا باشد. چراکه اتریشی ها به این زبان تعصب خاصی دارند. بازار کار اتریش بعد از بحران شیوع کرونا و تاثیرات منفی آن دوباره جان گرفته و در طی ماه های آخر سال 2020 مجددا نرخ بیکاری در این کشور روند نزولی به خود گرفته است و تا شروع سال 2023، 7.3% از آن کاسته شده و به 5.7% رسیده است.

مقایسه نرخ بیکاری در اتریش پس از دوره کرونا

شرایط دستمزد در اتریش نیز در طی این مدت افزایش خوبی داشته است. بطوریکه میانگین درآمدی یک کارگر اتریشی در سال 2023 به حدود 3790€ (یورو) رسیده است. این در حالی است که این رقم در سال 2020 در حدود 3219€ (یورو) بود. این خود نشانگر جذابیت مهاجرتی اتریش برای کارگران خارجی است.

از سوی دیگر اتریش دارای دانشگاه های نه رایگان بلکه ارزانی است. تا جایی که می توان تحصیل در اتریش را هم ردیف تحصیل در آلمان دانست. علاوه بر وجود دانشگاه های معتبر در سطح اروپا و جهان همانند دانشگاه وین و گراتز، هزینه تحصیل و زندگی در اتریش 2023 نیز کاملا سازگار با شرایط دانشجویان خارجی است. شما در جدول زیر می توانید هزینه های مختلف تحصیل در اتریش 2023 را رصد کنید:

آیتمهزینه به یورو
هزینه هر ترم726.72€
هزینه هر ترم ممبری در انجمن دانشجویان (ÖH-Beitrag)20.20€
مخارج ماهیانه زندگی در کشور اتریش850€


وکیل مهاجرت به اتریش

در ابتدای امر بهتر است هر فرد آگاه باشد که آیا برای مهاجرت به اتریش به وکیل نیاز خواهد داشت یا خیر و این که یک وکیل چگونه می تواند به فرد کمک کند تا ویزای خود را در این کشور به دست آورد. وظیفه اصلی یک وکیل مهاجرت آن است که شرایط موکل خود را بسنجد و با توجه به توانمندی های او، بهترین روش مهاجرتی را پیش روی وی قرار دهد. در چنین شرایطی می توان گفت که وکیل مهاجرت اولین وظیفه خود را به درستی انجام داده است.

در مرحله دوم، وکیل مهاجرت به اتریش وظیفه دارد تا قوانین مهاجرت به این کشور را به خوبی بشناسد و با استفاده از تجربیات خود، پرونده موکل را به گونه تنظیم کند که ریسک ریجکت شدن ویزای اتریش به حداقل برسد. وکیل مهاجرت به اتریش همچنین باید صادقانه در رابطه با شرایط سختی انواع ویزای این کشور با موکل خود صحبت کند چراکه پروسه مهاجرت به اتریش در سال های اخیر برای ایرانیان به شدت دشوار شده است و دائما در حال تغییر است


مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

با توجه به این که رسیدن به ویزای تحصیلی اتریش نیازمند مدرک زبان نبوده و این که هزینه تحصیل در اتریش رایگان یا به عبارت دقیق تر باید گفت بسیار ارزان است. حدودا ترمی 750€ (یورو) که در دانشگاه های مختلف متفاوت است. خواسته بسیاری جهت مهاجرت تحصیلی کشور اتریش است. البته ذکر این نکته لازم است که رسیدن به ویزای تحصیلی اتریش برخلاف ظاهر خوب و ساده اش، فرآیندی سخت و پیچیده و پر هزینه دارد. طول پروسه ویزای تحصیلی اتریش از پذیرش تا جواب ویزا حدود 1.5 سال به طول می انجامد و ریزه کاری های خاصی را دارد که اگر متقاضی آگاه نباشد، در مرحله اخذ پذیرش تحصیلی و یا در مرحله اخذ ویزای تحصیلی با جواب ردی مواجه می شود.

بطور نمونه، چنانچه فردی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه آزاد اخذ کرده باشد، با جواب منفی پذیرش مواجه می شود (زیرا کشور اتریش فقط به دانشجویان، دانشگاه سراسری روزانه پذیرش می دهد) و مقداری هزینه جانبی از قبیل ترجمه و تاییدات اداره دادگستری و وزارت امور خارجه و تایید سفارت به مبلغ یورو رو متحمل می شود. اما به هر ترتیب، این یکی از راه های قانونی مهاجرت به اتریش می باشد و در کشورهای هم سطح اروپایی مانند آلمان و سوئد و دانمارک و نروژ و غیره همچنان با تقاضای زیادی مواجه است. جهت آگاهی های تکمیلی به مقاله ویزای تحصیلی اتریش رفته و دقیق ترین اطلاعات را در این باب کسب کنید.


معرفی دانشگاه های برتر اتریش

نرخ بیکاری در اتریش در سال 2023 تنها 5.7% است یعنی فرصتهای شغلی زیادی در این کشور وجود دارد. نتیجتا دانشجویان حتی دانشجویان بین المللی در صورتی که در کنار تسلط به زبان آلمانی از یکی از دانشگاه های مطرح اتریش فارغ التحصیل شده باشند، میتوانند به راحتی شغل خوبی در این کشور پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد