مهاجرت تحصیلی به فرانسه


مهاجرت به فرانسه و تحصیل در مدرسه ای در این کشور

یکی از راه های مهاجرت به فرانسه و گرفتن مسکن، تحصیل در مدارس این کشور است. تحصیل در این کشور تا سن 6 سالگی داوطلبانه و از آن سن اجباری است. دانش آموزان 6 تا 11 ساله در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و سپس وارد دبیرستان می شوند.پس از ورود به دبیرستان، دانش آموزان این دوره را تا 15 سالگی می گذرانند. شما می توانید تا سن 18 سالگی در دبیرستان فرانسه تحصیل کنید و پس از گذراندن این دوره برای ورود به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی آماده خواهید شد.


متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل ندارند می توانند وارد بازار کار فرانسه شوند. به طور کلی، آموزش در مدارس فرانسه به زبان فرانسه است. لطفا توجه داشته باشید که تحصیل در مدارس فرانسه تنها در صورتی رایگان است که شهروند این کشور باشید. البته فرانسه دارای مدارس خصوصی و مدارس بین المللی دو زبانه برای دانشجویان بین المللی نیز می باشد، دانشجویان بین المللی می توانند در این مدارس تحصیل کنند. هزینه تحصیل در مدارس بین المللی حداقل 20000 تا 45000 یورو می باشد.


مهاجرت به فرانسه و تحصیل در مدرسه ای در این کشور

مدرک لیسانس در فرانسه

متقاضیانی که مایل به مهاجرت به فرانسه و تحصیل در مقطع کارشناسی هستند باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که دانشگاه های دولتی فرانسه رشته های بسیار متنوعی را برای تحصیل دانشجویان خود ارائه می دهند.اما متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها باید دارای مدرک زبان انگلیسی سطح 6 آیلتس یا مدرک زبان فرانسه در سطح B1 یا B2 باشند. به طور کلی، دوره کارشناسی در فرانسه 3-4 سال طول می کشد. متقاضیان باید توجه داشته باشند که رشته هایی که بیشترین تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارند، رشته های پزشکی و مهندسی است و رقابت در این دو رشته را دشوار می کند.



کارشناسی ارشد در فرانسه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه اغلب منجر به اخذ اقامت دائم فرانسه می شود. بدین ترتیب دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند در فرانسه مشغول به کار شوند و پس از مدتی اقامت دائم دریافت کنند. تحصیل در این مرحله معمولا دو ساله است. اگر به زبان فرانسه تسلط دارید، می توانید به صورت رایگان در کلاس شرکت کنید. دانشجویانی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی هستند باید مدرک زبان انگلیسی سطح 6.5 آیلتس ارائه دهند.


دکتری در فرانسه

متقاضیانی که مایل به تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه هستند می توانند با اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و ارائه مدرک تحصیلی قوی به این کشور مهاجرت کنند.دانشجویان باید بدانند که باید مشاور تحصیلی خود را برای مهاجرت به فرانسه و ادامه تحصیل در مقطع دکترا متقاعد کنند. این اقناع تنها با ارائه رزومه قوی و مستحکم دانشجو امکان پذیر است. البته ارائه مدرک زبان انگلیسی و فرانسه نیز می تواند تاثیر مثبتی در روند ترغیب استاد راهنما داشته باشد که بسته به شرایط نزدیک به سه سال ادامه خواهد داشت.


هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل و زندگی یکی از مهم ترین مقوله های مهاجرت به کشورهای خارجی است. به طور کلی هزینه تحصیل در فرانسه بستگی به رشته و دانشگاهی دارد که دانشجو در آن تحصیل می کند. به عنوان مثال، اگر فردی شهروند فرانسه باشد، تحصیل در مدارس این کشور رایگان است. همچنین در صورتی که دانشجویان بین المللی تمایل به ادامه تحصیل به زبان فرانسه داشته باشند، می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های فرانسه تحصیل کنند.


متقاضیانی که مایل به ادامه تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه هستند، بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه خود باید حداقل 8000 تا 30 در سال پرداخت کنند.000 یورو برای شهریه هزینه زندگی در فرانسه بسته به نوع و سبک زندگی متقاضی حداقل 700-800 یورو در ماه است.


هزینه های رایج در فرانسه عبارتند از:


عنوان هزینه

بطری آب 0.3 لیتری 1.59 یورو

1 لیتر شیر 0.94 یورو

1 کیلوگرم پنیر 1.64 یورو

1.64 یورو به ازای هر کیلو برنج سفید

آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر به قیمت 661 یورو

آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر به قیمت 520 یورو

آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر به قیمت 1298 یورو



بهترین دانشگاه فرانسه

متقاضیانی که به دنبال تحصیل در فرانسه هستند باید دانش خوبی از بهترین دانشگاه های این کشور داشته باشند. در اینجا برترین دانشگاه های فرانسه آورده شده است:


نام دانشگاه، رتبه بندی دانشگاه های جهانی

دانشگاه سوربن در رتبه 75 قرار دارد

دانشگاه پانتئون سوربن در رتبه 299 قرار دارد

دانشگاه استراسبورگ رتبه 348 را دارد

دانشگاه لیون ENS رتبه 153

دانشگاه علوم رتبه PO 221

X-University of Marseille رتبه 453 را دارد

دانشگاه مونپلیه رتبه 422

دانشگاه بوردو در رتبه 489 قرار دارد

دانشگاه پل سابتیر در رتبه 521 قرار گرفت

دانشگاه دکارت پاریس، رتبه 571

دانشگاه لیل در رتبه 651 قرار گرفت

دانشگاه ژان مولن لیون در رتبه 801 قرار گرفت



شرایط تحصیل در فرانسه

برای ورود به دانشگاه فرانسه باید در آزمون های GMAT، LSAT و GRE شرکت کنید.متقاضیان شهرهای غیر اروپایی نیاز به تایید قبلی از TCF-DAP دارند.

لطفا توجه داشته باشید که اکثر رشته های زبان فرانسه در مقطع کارشناسی به زبان فرانسه ارائه می شوند و متقاضیان باید حداقل مدرک زبان B1 را داشته باشند. با این حال، برای کارشناسی ارشد و دکترا می توانیم مدرک زبان انگلیسی در سطح 6.5 یا 7 آیلتس ارائه دهیم.

متقاضیان می توانند مستقیماً از طریق ایمیل برای پذیرش به دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند.

لطفا توجه داشته باشید که متقاضیان می توانند درخواست خود را به 4-5 کالج به طور همزمان ارسال کنند.


پذیرش تحصیل در فرانسه

به متقاضیانی که مایل به مهاجرت از طریق تحصیل به فرانسه هستند توصیه می شود قبل از هر اقدامی با یک وکیل مهاجرت مشورت کنند. وکلای مهاجرت ما تمامی اطلاعات مربوط به مهاجرت تحصیلی به فرانسه را در اختیار شما قرار می دهند و بهترین دانشگاه های فرانسه را به شما اطلاع می دهند. همچنین قوانین و مقررات این کشور را توضیح خواهیم داد تا دچار مشکل نشوید. همچنین این فرد کارهای قانونی و عملی شما را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد.



پذیرش تحصیل در فرانسه

متقاضیان باید قبل از ارسال درخواست خود بتوانند در آزمون زبان شرکت کنند و در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. پس از آن، باید یک درخواست برای پذیرش پر کنید و مدارک خود را ارسال کنید. متقاضیان پس از پذیرش می توانند ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنند.


البته لازم به ذکر است که متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید در آزمون های TCF، DELF و DALF نمرات قبولی را کسب کنند. متقاضیان ایرانی نیز ملزم به حضور ماهانه در این آزمون ها و کسب نمره B1 هستند.


مهاجرت تحصیلی به فرانسه

متقاضیانی که مایل به تحصیل در فرانسه هستند باید از وضعیت کلی این کشور آگاه باشند. فرانسه کشوری با 82 دانشگاه دولتی، 5 دانشگاه کاتولیک و بسیاری از دانشگاه های خصوصی است. به طور کلی، دانشگاه های فرانسه سه نوع مدرک به دانشجویان خود ارائه می دهند: لیسانس یا UG، فوق لیسانس یا PG، Ph.D. دلایل محبوبیت فرانسه در بین دانشجویان، کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه های این کشور، استانداردهای بالای آموزشی در موسسات آموزش عالی فرانسه، فرصت های کار در این کشور پس از فارغ التحصیلی و هزینه های پایین تحصیل در فرانسه است. .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد