مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

در سال 2023 اوج بحران کرونا سپری شده و وضعیت تحصیل در ایتالیا بهتر شده است. ایتالیا با عضویت در اتحادیه اروپا از استانداردهای بالایی در زمینه های مختلف مانند بهداشت، خدمات اجتماعی و پوشش بیمه برخوردار است.

ایران و ایتالیا نیز به دلیل تاریخ و تمدن کهن دارای شباهت های تاریخی و فرهنگی زیادی هستند که در زندگی روزمره و فرهنگ مردم دو کشور به وضوح قابل مشاهده است. رشته های تحصیلی در ایتالیا عبارتند از:


تحصیل در ایتالیا از 5 سالگی شروع می شود و این مدت 5 سال است. دانش آموزان پس از گذراندن دوره ابتدایی وارد دوره 3 ساله راهنمایی می شوند که در آن بر ریاضیات و علوم پایه تاکید شده است. شما مدرکی به نام Diploma di Maturita دریافت خواهید کرد.


ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورهای اروپا برای ادامه تحصیل است. با توجه به رتبه بالای دانشگاه های ایتالیا و سابقه طولانی آن دانشگاه و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و امکان بهره مندی از بورسیه های مختلف سالانه، هزاران متقاضی می توانند ادامه تحصیل دهند. تحصیل در کشور و از اروپا تا ایتالیا.زبان های آموزشی در ایتالیا ایتالیایی و انگلیسی است و بیش از 170 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود.



تحصیل در ایتالیا (مدرسه)

دوره های تحصیلی در مدارس ایتالیا عبارتند از:


مهدکودک: 3 سال از 3 تا 6 سال. تحصیل در مهدکودک ایتالیایی اجباری نیست. تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مرحله رو به افزایش است.

دوره ابتدایی: دوره ای که از 5 سالگی شروع می شود، زمانی که آموزش اجباری در واقع شروع می شود.

دوره متوسطه: این دوره برای رده سنی 11-14 سال می باشد. دروس این دوره بسیار سخت است و به دو روش عمومی و حرفه ای به دانشجویان ارائه می شود. این دوره ها شامل زبان، هنر، ورزش و کامپیوتر است.

سالهای دبیرستان: این دوره شامل سنین 14 تا 19 سال است و افراد برای ورود به دانشگاه استانداردهای علمی متفاوتی را طی می کنند. گواهی پایان دوره آموزش متوسطه مقدماتی برای پذیرش در دبیرستان مورد نیاز است و قوانین خاص و اهداف نوآوری تجربی تعیین کننده مشاغل آینده یا اجتناب از تحصیل در دبیرستان است.این گواهی برای راهنمایی دانش آموزانی است که نیاز به ادامه تحصیل دارند. .مدرک لیسانس در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی بین 3 تا 6 سال طول می کشد. برای ورود به دانشگاه های ایتالیا باید در آزمون ورودی شرکت کنید.

با این حال، برخی از کالج ها و رشته ها بدون آزمون دانشجو می پذیرند و به دانشجویان اجازه می دهند تا 20 ساعت در هفته به عنوان دانشجو کار کنند و این امکان می تواند کمک زیادی در پوشش هزینه های دانشجویی کند.


کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی می باشد، مدت تحصیل دو سال می باشد، برای پذیرش باید مدرک ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی را ارائه دهید، امکان دریافت بورسیه تحصیلی


برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در ایتالیا، شما باید تمام ریز نمرات مدرک لیسانس خود را به انگلیسی ترجمه کنید و حداقل به 6 زبان آیلتس در آزمون آیلتس نمره دهید. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا این است که دانشجویان می توانند تا سقف 7000 یورو در سال بورسیه دریافت کنند.


کارشناسی ارشد در ایتالیا

دکتری در ایتالیا

مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری ایتالیا 3 تا 5 سال و به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می شود همچنین امکانبرای تحصیل در ایتالیا برای مقطع دکترا باید ریز نمرات دیپلم، پیش دانشگاهی، لیسانس و فوق لیسانس و نمره آیلتس حداقل 6 داشته باشید.


تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

هیچ یک از کشورها برای ادامه تحصیل به خصوص پزشکی و دندانپزشکی مناسب نیستند زیرا شما باید در کشورهایی با دانشگاه های معتبر تحصیل کنید. یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی ایتالیا است.

یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی و دندانپزشکی این است که تحصیلات با کیفیتی در زمینه پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا دریافت خواهید کرد. ایتالیا


برای پذیرش در دوره پزشکی زبان انگلیسی در ایتالیا، شرکت در آزمون های AIMET که سالی یک بار در شهرهای بزرگ دنیا برگزار می شود، الزامی است. شرکت در آزمون AIMET برای متقاضیان ایرانی از کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه نزدیک و راحت است.


امتحانات AIMET شامل ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و اطلاعات عمومی و هوش می باشد. شرکت در آزمون TOLC-MED برای تمامی علاقمندان به یادگیری زبان ایتالیایی الزامی است.تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا برای بورسیه تحصیلی ایتالیا بسیار پرطرفدار است و با وجود نیاز به دانشگاه ها و آزمون های ورودی با کیفیت و ظرفیت پذیرش پایین کار آسانی نیست.


آزمون IMAT ایتالیا

داوطلبانی که مایل به تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در ایتالیا هستند باید در آزمون 100 دقیقه ای 60 سوالی AIMET شرکت کنند که ویژه متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی و جراحی است.

فرمت آزمون ورودی دانشکده پزشکی ایتالیا، آزمون IMAT، قسمت اول آزمون: دانش عمومی و تجزیه و تحلیل منطقی شامل 22 سوال، قسمت های 2، 3 و 4 آزمون: علمی شامل زیست شناسی و شیمی شامل دانش، فیزیک، ریاضی، 38 مسئله. ثبت نام سالیانه این آزمون در تیر و مرداد و با تاریخ امتحان در پایان شهریور می باشد.


از سال 2009، دانشگاه های ایتالیا دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی در ایتالیا ارائه می دهند. اولین دانشگاه دانشگاه پاویا و پس از آن میلان، رم و ناپل بود. دوره های پزشکی در ایتالیا از معتبرترین دوره های آموزشی در سراسر جهان است.بر خلاف آمریکا و کانادا، تحصیل پزشکی در ایتالیا بسیار ارزان است، بنابراین متقاضیانی از سراسر جهان حتی از کانادا و آمریکا برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به این کشور سفر می کنند.


قبول شدگان در این آزمون می توانند از تمامی مزایای تحصیل در ایتالیا بهره مند شوند. شهریه این دوره از حدود 4 تا 8000 یورو در سال متغیر است که تا حدودی با توجه به درآمد خانواده کاهش می یابد. همچنین دانشجویان می توانند مانند سایر رشته ها از کمک هزینه (بورسیه) بهره مند شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد