تحصیل در سوئد

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در سوئد

در این مقاله به تحلیل و بررسی علمی ویزای تحصیلی سوئد، شرایط تحصیل در سوئد و شرایط اخذ اقامت و مهاجرت به سوئد از طریق تحقیق می پردازیم. سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپاست و دارای مناظر چشمگیر و فصول متمایز است. فرهنگ سوئدی برابری طلبی، قدردانی و "حبوبات" را تشویق می کند. این کشور سیاست های اجتماعی مترقی در رابطه با زندگی خانوادگی، مراقبت های بهداشتی، آموزش و حقوق کودکان دارد. تعادل بین کار و زندگی نیز مهم است. با در نظر گرفتن همه اینها، سوئد نوید کیفیت بالای زندگی را می دهد. سوئد که محل دریافت جایزه نوبل است، به دلیل کیفیت بالای تدریس و تحقیق شناخته شده است. رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال 2021 شامل 12 دانشگاه سوئد می شود که 5 تای آنها در بین 200 دانشگاه برتر قرار دارند. برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی به خصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شوند. اکثر سوئدی ها سطح بالایی از تسلط به زبان انگلیسی را دارند که ارتباطات اجتماعی را تسهیل می کند.


ویزای تحصیلی سوئد برای مدارس سوئد

تحصیل در سوئد برای تمامی شهروندان این کشور از سن 7 سالگی اجباری است و افراد می توانند تحصیلات خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی این کشور ادامه دهند. البته آموزش اجباری در مدرسه از 6 سالگی از مهدکودک تا دبستان شروع می شود.آموزش ابتدایی و متوسطه یکی از دوره های اجباری سوئد است که یک دوره تحصیلی 9 ساله است که به دنبال آن سه سال دبیرستان تا کلاس 12، دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه و ادامه تحصیل در سطوح بالاتر آماده می کند.


شهروندان اتحادیه اروپا نیز می توانند در این کشور تحصیل کنند و شهروندان این کشورها می توانند برای فرزندان خود آموزش رایگان دریافت کنند. در صورتی که والدین آنها از طریق یکی از روش های مهاجرتی اقامت این کشور را دریافت کرده باشند، شرایط تحصیل برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای کودکان رایگان است. در غیر این صورت، اگر می خواهید فرزندتان در مدرسه سوئد ثبت نام کند، باید فردی از این کشور را به عنوان سرپرست قانونی فرزند خود معرفی کنید یا برای فرزندتان درخواست پذیرش در یک مدرسه شبانه روزی در این کشور بدهید. با توجه به هزینه بالا پیشنهاد می شود کشورهایی مانند کانادا، استرالیا و اسپانیا را برای تحصیل فرزند خود انتخاب کنید.


ویزای تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی

برنامه های کارشناسی برای اتباع سایر کشورها نیز در دسترس است و تحصیل در این مقطع عمدتاً شامل مطالعه اضافی و تمرکز دوره است.دوره های لیسانس در سوئد به زبان های سوئدی و انگلیسی تدریس می شود و مدرک زبان آیلتس 6 برای پذیرش در دوره های انگلیسی الزامی است. مدرک لیسانس سوئد بسته به رشته و دانشگاه معمولاً 3 یا 4 سال است. این دوره در مجموع به 180 واحد نیاز دارد. متقاضیان تحصیل در دبیرستان باید توجه داشته باشند که باید مدرک تحصیلی 12 ساله ارائه دهند. مجوز کار در این مرحله 10 تا 20 ساعت در ساعت است. البته هزینه تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی بستگی به رشته و دانشگاه دارد. این میانگین بین 80000 تا 130000 کرون معادل 8300 تا 13000 یورو در سال است.


ویزای تحصیلی سوئد برای مقطع کارشناسی ارشد

همچنین امکان اخذ اقامت دانشجویی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. دانشجویان بین المللی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین مدرک لیسانس به زبان های انگلیسی و سوئدی تحصیل کنند. برنامه ها و دوره های ارائه شده به دانشجویان بین المللی در این مرحله به سرعت در حال گسترش است. در حال حاضر دانشگاه های سوئد بیش از 900 رشته را ارائه می دهند که اکثر آنها در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند.مدرک زبانی که افراد برای ادامه تحصیل در این مقطع باید ارائه کنند مدرک زبان آیلتس 6.5 می باشد. دوره های کارشناسی ارشد در سوئد 1.5 تا 2 سال طول می کشد و نیاز به تکمیل 60 تا 120 واحد دارد.


 برای اقدام به سوئد و اخذ مدرک فوق لیسانس برای مهاجرت به سوئد باید مدرکی معادل آخرین مدرک تحصیلی یا لیسانس خود ارائه دهید. اجازه کار در حین تحصیل در این مقطع 20-30 ساعت در هفته می باشد. البته دانش آموزان می توانند در روزهای تعطیل یا زمانی که مدرسه وجود ندارد به صورت تمام وقت کار کنند. متوسط ​​هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود 130000 کرون معادل 13000 یورو در سال است.


ویزای تحصیلی سوئد برای دکترا

مانند سایر کشورها، برای تحصیل در مقطع دکترا در سوئد نیاز به تایید مشاور تحصیلی شماست. آموزش در این مرحله در درجه اول بر تحقیقات، مطالعات آموزشی و سمینارها متمرکز است. مدت تحصیل در این مرحله معمولاً چهار سال است. پس از ورود به دوره دکتری، دانشجویان ملزم به گذراندن حدود 240 واحد درسی هستند. در این مرحله مجوز کار 30-40 ساعت در هفته است و این درآمد می تواند بخشی از هزینه های زندگی شما را پوشش دهد.برای پذیرش در مقطع دکتری دو راه وجود دارد.


دکترای علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات اغلب عناوین پروژه های خاصی را ارائه می دهند. لطفاً محدوده تحقیقاتی اعلام شده را بررسی کرده و بر اساس آن طرح تحقیق را ارائه دهید. این اغلب به معنای ارسال یک بیانیه شخصی همراه با رزومه تحصیلی است.


دانشجویان هنر، علوم انسانی و اجتماعی معمولا ایده های خود را ارائه می کنند. شما می توانید با راهنمایی و مشاوره استاد راهنما یک طرح تحقیقاتی ایجاد کنید.


مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد

همانطور که گفته شد برای دریافت اقامت دانشجویی در سوئد باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. متقاضیان باید مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد را به دقت انجام دهند و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد را ارائه دهند. در زیر مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد آورده شده است.


پذیرش کالج

اولین گام در فرآیند اخذ ویزای دانشجویی سوئد، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه انتخابی شماست. به طور کلی، اواسط ژانویه آخرین مهلت درخواست برای تحصیل در ترم پاییز در سوئد است و اواسط آگوست آخرین مهلت درخواست برای ترم بهار است.با این حال، مهم است که مهلت ها را در وب سایت دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید بررسی کنید.


تهیه مدارک مورد نیاز

هنگامی که در دوره مورد نظر خود ثبت نام کردید، باید بررسی کنید که کدام نوع ویزای دانشجویی سوئد برای شما مناسب است. در مرحله بعد، باید مدارک و توان مالی لازم برای ویزای تحصیلی سوئد را با دقت آماده کنید و از سفارت سوئد وقت بگیرید.


در یک مصاحبه شرکت کنید

شما باید در زمان مقرر در سفارت سوئد حاضر شوید. در این مرحله از پروسه ویزای تحصیلی سوئد، افسر پرونده با متقاضی مصاحبه می کند تا تایید کند که متقاضی فقط در این کشور قصد تحصیل دارد و برای سوئد بار یا مشکلی نیست. در این مرحله باید مدارکی را که تهیه کرده اید ارائه دهید و مودبانه و بدون استرس به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید.


انجام احراز هویت بیومتریک

در این مرحله از مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد، باید ثبت نام بیومتریک و اثر انگشت را تکمیل کنید.


نتایج درخواست ویزای دانشجویی سوئد اعلام شد

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر نتیجه درخواست ویزای تحصیلی سوئد خود باشید.اگر درخواست شما تایید شد، می توانید برای رفتن به سوئد آماده شوید. اگر درخواست ویزای تحصیلی سوئد شما تایید نشد، باید برای اصلاحیه درخواست دهید و دوباره درخواست دهید.


مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی سوئد

برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد، در صورتی که درخواست شما کتبی باشد، باید دو نسخه از مدارک خود را تهیه کنید. اصل و کپی اصل. برای درخواست آنلاین، باید تمام مدارک مورد نیاز را آپلود کنید و حجم آنها نباید بیش از 2 مگابایت باشد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد عبارتند از:


پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

نامه پذیرش

اگر کمتر از یک سال است که در سوئد بوده اید، باید مدارک بیمه خود را نیز ارائه دهید.

پرداخت شهریه حداقل دو ترم

مدرک تحصیلی حداقل یک ساله و هزینه زندگی و توانایی مالی

درخواست شما در مورد اینکه چرا سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اید باید حداقل 1000 کاراکتر و 150 کلمه باشد.

آخرین مدرک تحصیلی و سابقه کار

هزینه درخواست ویزای دانشجویی سوئد برای بزرگسالان 1000 کرون و برای افراد زیر 18 سال 500 کرون است.پروسه اخذ ویزای تحصیلی سوئد معمولاً 90 روز طول می کشد، اما اگر متقاضیان زیادی وجود داشته باشد ممکن است بیشتر طول بکشد.


تامین مالی ویزای تحصیلی سوئد

برای تحصیل در سوئد و دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید توانایی مالی خود را برای ویزای دانشجویی ثابت کنید. اثبات توانایی مالی برای ویزای تحصیلی سوئد به این معنی است که شما بودجه لازم برای حمایت از اقامت خود در سوئد و همچنین تحصیل در دوره انتخابی خود را دارید و نیازی به حمایت دولت سوئد ندارید. خوابگاه دانشجویی. اثبات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی سوئد می تواند به شکل بورسیه تحصیلی، حامی مالی (عمومی یا خصوصی)، وام دانشجویی یا وجوه شخصی 8190 کرون در ماه در هنگام اقامت در سوئد باشد. برای هر سال اقامت در سوئد، حساب شما باید حداقل 10 ماه اقامت داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد