مهاجرت تحصیلی به ایتالیا


تحصیلات دانشگاهی

مزایای تحصیل در ایتالیا


دانشگاه های ایتالیا مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند. در زیر به یادگیری در هر سطح خواهیم پرداخت. دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار بوده و دارای سیستم آموزشی با استاندارد و کیفیت بالا هستند. تعداد قابل توجهی از دانشگاه های ایتالیا با رتبه های زیر 200 جزو برترین دانشگاه های جهان هستند و در برخی زمینه های تحصیلی خاص، دانشگاه های خاصی در این کشور در سطح جهانی رتبه زیر 50 را دارند. من اینجا هستم. عصر دانشگاه های ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. به عنوان مثال، قدمت دانشگاه بولونیا به سال 1088 و دانشگاه پادوآ به سال 1222 برمی گردد. برای ایتالیایی هایی که در دانشگاه های دولتی ایتالیا تحصیل می کنند رایگان است. همچنین، تحصیل در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین المللی عموماً ارزان تر و مقرون به صرفه تر است، البته بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید.


چرا باید ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید؟

امنیت و کیفیت زندگی

ایتالیا از سطح امنیتی خوبی برخوردار است، هشتمین در قاره اروپا و چهلمین در جهان.از نظر امنیتی، ایتالیا ممکن است در دنیا تک رقمی نباشد، اما به طور کلی نرخ جرم و جنایت ایتالیا از پایین تا کمتر از حد متوسط ​​است. همچنین ساختار اقتصادی قوی ایتالیا و سطح عالی کیفیت اشتغال و بازار کار مطلوب این کشور، خدمات رایگان بهداشتی و پزشکی عمومی، وجود برنامه‌های گسترده مراقبت‌های بهداشتی و غیره به سلامت و خدمات رفاهی بسیار خوب این کشور کمک می‌کند. حقوق و مزایای بازنشستگی، تامین مسکن، حقوق و مزایای مختلف برای شهروندان اعم از دانشجو، شاغل و حتی غیر شاغل، ایتالیا را به یکی از کشورهای با کیفیت زندگی تبدیل کرده است. بر اساس آمار سال 2005، این کشور از نظر کیفیت زندگی رتبه 8 و از نظر شاخص توسعه انسانی رتبه 26 را دارد.


از برترین سیستم آموزشی دانشگاهی جهان بهره مند شوید

تحصیل در کشوری با سیستم آموزشی مدرن و سطح کیفی بالا، با بیش از 50 دانشگاه برتر جهان در رتبه های کمتر از 1000 در سراسر جهان، با بسیاری از دانشگاه های مطرح در سایر کشورهای پیشرفته و کشورهای پیشرفته رقابت می کنند. جهان مانند آلمان، استرالیا، فرانسه، کانادا، آمریکا.یک مزیت بسیار خوب برای تحصیل در ایتالیا. وجود آموزش و پژوهش با کیفیت بالا و همچنین فرصت های شغلی فراوان برای فارغ التحصیلان در این کشور از دیگر مزایای عمده تحصیل در ایتالیا است. سیستم آموزشی ایتالیا و بسیاری از دانشگاه های معتبر بسیار قدیمی هستند و ارائه آموزش رایگان برای ایتالیایی ها امتیاز بزرگی محسوب می شود و امکان تحصیل کم هزینه برای دانشجویان بین المللی در این سیستم آموزشی قدیمی و پیشرفته افزایش می یابد.


جامعه چند فرهنگی

ایتالیا بیش از 6.2 میلیون مهاجر دارد که حدود یک دهم جمعیت این کشور از فرهنگ ها و ملیت های مختلف است، در حالی که گرمی ایتالیایی ها به ویژه وقتی با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر مقایسه می شود و باعث ایجاد مهاجر از جمله دانشجویان می شود.بین المللی ها نباید احساس بیگانگی و انزوا کنند. در این کشور. همچنین خوشبختانه ایتالیا کشوری است که آمار نژادپرستی بسیار پایینی دارد و با اقلیت ها و افراد دیگر ملیت ها بسیار خوب رفتار می کند و رفتار متمدنانه ای دارد.


استخدام بعد از فارغ التحصیلی

پس از اتمام تحصیل در ایتالیا در صورت تمایل می توانید از طریق پروسه پیشنهاد شغلی در این کشور مشغول به کار شوید و مجوز کار و ویزای کار دریافت کنید. در صورت نیاز ویزای کاری.مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا

پس از تعیین دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر و پذیرش نهایی، دانشجوی بین المللی درخواست را تکمیل می کند. این اسناد عبارتند از:


گذرنامه معتبر

ویزای دانشجویی در گذرنامه (وضعیت ویزا پس از پذیرش تحصیل در خارج از کشور)


عکس کامل بدن جدید


تکمیل فرم درخواست ویزا


سوابق تحصیلی و حرفه ای کامل


ترجمه رسمی مدرک نهایی و ریز نمرات


انگیزه نامه


توصیه نامه از یک استاد (کارشناس ارشد / دکتر)


پیشنهاد پژوهش


نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر


تهیه بلیط هواپیما و کپی آن و اقامت


اجازه نامه و توانایی مالی


ترخیص کالا از گمرک


مدارک آزمون بین المللی زبان (آیلتس، تافل و ...)


بیمه


رسید پرداخت مالی


هزینه های مدرسه در ایتالیا

اکثر دانشگاه های ایتالیا دولتی هستند و تحصیل در هر مقطعی قبل از دانشگاه و در دانشگاه های دولتی این کشور برای ایتالیایی ها رایگان است. تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی رایگان نیست، اما از طرف دیگر تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ارزان‌تر است، با شهریه‌ای که از 900 یورو در سال شروع می‌شود و تا 4000 یورو در سال در دانشگاه‌های برتر ایتالیا افزایش می‌یابد، با متوسط ​​هزینه تحصیل برای تحصیل. در یک دانشگاه هزینه یک زبان ایتالیایی بسیار معتبر 3000 یورو در سال است.البته از سوی دیگر دانشگاه های خصوصی بیش از این مبالغ هزینه دارند و شهریه آنها از 6000 تا 20000 یورو در سال است.


هزینه زندگی در ایتالیا

اگر موفق شدید وارد یکی از دانشگاه های ایتالیا شوید، دانستن هزینه های زندگی برای دانشجویان در این کشور به شما ایده ای از وضعیت مالی قبل و بعد از ورودتان می دهد. به طور متوسط ​​هزینه ماهانه زندگی هر فرد، بدون احتساب هزینه های تحصیل، بسته به شهر محل سکونت بین 750 تا 1500 یورو است. به عنوان مثال، هزینه زندگی در شهرهایی مانند رم بالاتر است.


معمولاً بیشترین هزینه مصرفی برای هر مهاجر (به طور متوسط ​​35 درصد) مربوط به پرداخت اجاره بها برای اقامت است. این حدود 200-300 یورو در ماه برای خوابگاه دانشجویی و حدود 250-500 یورو در صورتی که دانشجو دو خانه بخواهد است. یا افراد بیشتری 500 تا 700 یورو برای زندگی در یک خانه اجاره ای خصوصی اجاره می کنند. هزینه هر وعده غذایی بین 5 تا 12 دلار است. در اکثر کشورهای دنیا می توان از حمل و نقل عمومی برای کاهش هزینه ها استفاده کرد. کارت اتوبوس، مترو و تراموا در ایتالیا حدود 35 یورو در ماه هزینه دارد.سایر هزینه های اضافی مانند قبض تلفن همراه و هزینه های سرگرمی حدود 30-40 یورو در ماه است. در این مقاله هزینه انواع غذاخوری، سرگرمی و تفریح ​​در ایتالیا توضیح داده شده است.


ویزا تحصیلی ایتالیا و اشتغال در حین تحصیل

تقریباً تمام دانشجویانی که وارد ایتالیا می شوند نیاز به ویزا دارند. فقط دانشجویان برخی از کشورهای اروپایی از جمله دانشجویان نروژ، سوئیس، ایسلند، لیختن اشتاین و کشورهای اتحادیه اروپا از این قانون مستثنی هستند. دانشجویان بین المللی فقط می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند. این معادل 1040 ساعت در سال است. ویزای دانشجویی فقط برای یک سال اعتبار دارد، اما در صورت نیاز به قبولی در امتحانات دانشگاه قابل تمدید است.


ویزای تحصیلی ایتالیا

بسیاری از کشورهای مهاجر فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کنند تا در حین تحصیل درآمدی کسب کنند تا بتوانند نیازهای تحصیلی و مالی خود را بهتر برآورده کنند.تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

قبل از شروع تشریفات مهاجرت، باید به وب سایت رسمی دانشگاه انتخابی خود مراجعه کرده و با شرایط عمومی و ویژه آن آشنا شوید. نمرات زبان بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است، بنابراین توصیه می شود که به طور کامل مطالعه کنید. برخی از دانشگاه ها از طریق آزمون و مصاحبه آنلاین دانشجو را ثبت نام می کنند. از این مقیاس برای سنجش میزان علاقه و دانش علمی دانش آموز در زمینه مورد نظر استفاده می شود. اگر این مرحله شامل نظرخواهی از مصاحبه کننده باشد و دانشگاه نیازی به آن نداشته باشد، نیازی به ارائه نمرات آزمون زبان آیلتس و تافل نیست. در اینجا لیستی از دانشگاه هایی وجود دارد که می توانید برای پذیرش بدون نمره آیلتس یا تافل اقدام کنید.


دانشگاه بولونیا


دانشگاه میلان


دانشگاه فلورانس


دانشگاه پیزا


دانشگاه پادوآ


دانشگاه ناپل فدریکو دوم


دانشگاه ترنت


دانشگاه جان کابوت


دانشگاه ساپینزا رم


دانشگاه ورونا


مدرک تحصیلی در ایتالیا

وقتی به تحصیل در اروپا فکر می کنید، ممکن است ناخودآگاه به انگلستان، آلمان، فرانسه و غیره فکر کنید.با این حال، دیدن وضعیت یادگیری در ایتالیا و دانشجویان بین المللی از نزدیک خالی از لطف نیست. مقاطع لیسانس و دکترا در این کشور معمولا سه ساله و مقطع کارشناسی ارشد یک ساله است. اگر رشته ای را انتخاب می کنید که به زبان انگلیسی تدریس می شود و در ایتالیا تحصیل می کنید، نیازی به مدرک زبان ایتالیایی ندارید، فقط مدرک آیلتس یا تافل کافی است. اما برای دوره هایی که به زبان ایتالیایی ارائه می شوند، مدرک B-2 ایتالیایی در این کشور الزامی است.


آموزش مداوم در چندین مرکز آموزشی مختلف در کشور ارائه می شود. بیش از 97 مرکز آموزشی ایتالیا متعهد به ارائه خدمات آموزشی هستند که از نظر اجرا به چند گروه تقسیم می شوند مانند دانشگاه ها، مؤسسات آموزشی هنر و موسیقی، مؤسسات فنی و حرفه ای، مدارس مرتبط با یادگیری زبان و .... را می توان به تقسیم کرد


تحصیل در دبیرستان در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا، از دبیرستان، بدون شک یکی از بهترین تجربیات زندگی شما خواهد بود. حضور در این کشور نیز به شما کمک می کند تا زبان رسمی آنها را یاد بگیرید. زیرا همزمان با تحصیل، از یادگیری زبان ایتالیایی، یکی از زبان های زنده دنیا نیز بهره مند خواهید شد.قبل از مهاجرت، باید بدانید دوره تحصیل شما در خارج از کشور چقدر خواهد بود. به عنوان مثال، این برنامه ها شامل دوره های تابستانی، ترم های تحصیلی و سال های تحصیلی است. بخش مهم دیگر تحصیل در دبیرستان این است که بدانید در نهایت در چه مسیر و دانشگاهی خواهید بود. تمامی شهرهای ایتالیا دارای مراکز آموزشی معتبری هستند و شما می توانید با توجه به اهداف آینده شخصی خود شهر و رشته مورد نظر خود را بیابید.


دبیرستان در ایتالیا به طور متوسط ​​5 سال طول می کشد. محتوای این دوره بسته به رشته تحصیلی متفاوت است. لطفا توجه داشته باشید که دانش آموزان در این مقطع باید 6 روز در هفته از ساعت 8 صبح تا 13 در کلاس حضور داشته باشند. معمولاً 5-6 درس مختلف در روز وجود دارد که هر کلاس 1 ساعت طول می کشد.


مدرک لیسانس در ایتالیا

مدرک لیسانس (Laurea) اولین دوره دانشگاهی در ایتالیا محسوب می شود. قبل از ثبت نام در دانشگاه برای مقطع کارشناسی، دانشجویان موظفند شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه انتخابی خود را ارائه دهند.180-240 واحد آموزشی برای این مدرک وجود دارد. در مرحله اول گذراندن دوره متوسطه یکی از الزامات است. دو ترم در سال وجود دارد که ترم اول از سپتامبر شروع می شود و در فوریه به پایان می رسد. ترم دوم از فوریه تا جولای طول می کشد. دوره های کارشناسی معمولاً سه تا چهار سال است. شامل دوره های پزشکی حداقل 6 سال و دوره های حقوق به مدت 5 سال نمی شود.


کارشناسی ارشد در ایتالیا

اولین دوره تحصیلات تکمیلی، دوره کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در ایتالیا، بین یک تا دو سال متغیر است و تا چهار ترم تحصیلی را شامل می شود. این دوره با بررسی پایان نامه دانشجویان ترم 4 به پایان می رسد. شما می توانید فرصت های شغلی بهتری را در حین تحصیل در یک کشور پیشرفته پیدا کنید. لطفا توجه داشته باشید که اکثر برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شوند، اما برخی از دوره ها نیاز به توانایی برقراری ارتباط به زبان ایتالیایی دارند. اکثر دانشگاه ها به نمرات آزمون های بین المللی (آیلتس، تافل و غیره) نیاز دارند و اگر بتوانید این سطح از توانایی تحصیلی را به مشاور تحصیلی خود ثابت کنید، می توانید واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی نیز باشید.دکتری در ایتالیا

دکترا دومین دوره در مقطع کارشناسی ارشد است. این دوره از 3 تا 5 سال به طول می انجامد و نیاز به گذراندن دوره کارشناسی ارشد مرتبط با دکترا دارد. دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه و کمک هزینه تحصیلی درخواست دهند و بر اساس مشخصات رزومه و سوابق تحصیلی مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این کمک هزینه ها به سه روش به دانشجویان تعلق می گیرد. کمک هزینه تحصیلی از بودجه دانشگاه 12000-20000 یورو در هر سال تحصیلی یا 900 یورو در ماه از دولت به دانشجویان بین المللی. همچنین برخی از موسسات آموزش عالی خصوصی قادر به تامین بخشی از هزینه تحصیل دانشجو هستند.


بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل


در اینجا 10 دانشگاه برتر ایتالیا آورده شده است:


دانشگاه بولونیا


دانشگاه ساپینزا رم


دانشگاه پادوآ


دانشگاه میلان


دانشگاه پیزا


دانشگاه ناپل فدریکو دوم


دانشگاه تورین


Scuola Normale Superiore Di Pisa


دانشگاه ترنت


دانشگاه ویتا سلام سان رافائل


از طرفی هنر و معماری در ایتالیا جایگاه ویژه ای دارد و تحصیل در این رشته ها نیز بسیار ارزشمند است و این کشور آینده درخشانی دارد، بنابراین بهترین دانشگاه ها برای تحصیل معماری و هنر در ایتالیا خوب است بدانید که وجود دارد دانشگاه رم، دانشگاه میلان، تورین و سینا.ارزان ترین دانشگاه ایتالیا

شهریه دانشگاه های ایتالیا متفاوت است. با این حال، این هزینه ها کمتر از سایر کشورهای اروپایی و دانشگاه های آمریکایی است. این موضوع دانشجویان بین المللی را برای ادامه تحصیل در این کشور تشویق می کند و با پرداخت هزینه کمتر می توانند از فرصت حضور در مراکز علمی این کشور بهره مند شوند.دانشجویان باید در هر سال تحصیلی بین 900 تا 4000 یورو پرداخت کنند که به 6000 تا 20000 می رسد. 


بهترین مناطق تحصیلی در ایتالیا

شاید در نگاه اول جاذبه های تاریخی و گردشگری این کشور شما را به بازدید از آن ترغیب کند.با این حال، دانستن شرایط تحصیلی باعث می‌شود که آنها ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. طیف گسترده ای از موضوعات آکادمیک به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مختلف کشور تدریس می شود. در اینجا برخی از محبوب ترین مناطق وجود دارد.


کامپیوتر و تکنولوژی


هنر و طراحی


معماری و ساخت و ساز


مطالعات اجتماعی


علوم انسانی


پزشکی و سلامتی


تحصیلات حرفه ای (معلم، استاد دانشگاه و ...)


بازاریابی و فروش


مهمان نوازی


از میان موضوعات ذکر شده، چهار رشته طراحی، هنر، معماری و علوم انسانی در مقطع کارشناسی ارشد، تقاضا و درآمد بیشتری در ایتالیا دارند.


اگر شما علاقه مند به تحصیل در رشته هنر هستید، ایتالیا را نمی توان به راحتی رد کرد. ایتالیا خانه بسیاری از طراحان مد و زیبایی بین المللی مانند گوچی، ورساچه، آرمانی و روبرتو کاوالی است. شهرهای رم، میلان و تورین از بهترین شهرها برای ادامه تحصیل در این رشته هستند.


هنرهای تجسمی نیز یکی از موضوعات پرطرفدار در بین دانش آموزان است.یونسکو با ارائه و فهرست مراکز گردشگری و فرهنگی فراوان این کشور علاقه مندان بیشتری را به این دره جذب می کند.


وجود آثار تاریخی منحصر به فرد که قدمت آن به دوران امپراتوری روم باستان باز می گردد، این کشور را به محل مطالعه معماری و مرمت بناهای تاریخی تبدیل کرده است. بهترین شهرها برای تحصیل در این رشته رم، سیه نا و مانتوا هستند.


2021 تحصیل در خارج از کشور در ایتالیا در دوران کرونا

این کشور ایتالیا با واکسیناسیون سراسری بحران کرونا را در مقایسه با ابتدای شیوع بیماری همه گیر غلبه کرد و از ژانویه 2021 مرزهای خود را باز کرد. بازگشایی مرزهای این گردشگری اکنون بیشتر کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای غیر اروپایی از جمله آمریکا، کانادا، نیو را شامل می شود. نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی، سنگاپور، رواندا، تایلند و چین. برای سفر به ایتالیا از کشورهای فوق گواهی واکسیناسیون یا تست کرونا منفی الزامی است. همچنین قانون قرنطینه 5 روزه از 17 می 2021 حذف شد.


متاسفانه در حال حاضر مرزهای کشور به روی گردشگران ایرانی باز نیست اما باید توجه داشت که این محدودیت مانعی برای اقامت طولانی مدت نیست و در واقع برای مقاصد غیر گردشگری مانند مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری است. با داشتن نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های ایتالیا می توانید به راحتی ویزای تحصیلی دریافت کرده و به این کشور سفر کنید.


سیستم آموزشی ایتالیا

ایتالیا سیستم آموزشی یکپارچه قوی در سطح مدرسه، دانشگاه و پیش دانشگاهی دارد.سیستم آموزشی ایتالیا برای ایتالیایی ها رایگان است و دارای برنامه آموزشی اجباری از 6 تا 16 سال است. سطح تحصیلات در ایتالیا به طور کلی به سه دوره ابتدایی، متوسطه، عالی و دانشگاه تقسیم می شود.


آموزش ابتدایی

تحصیلات ابتدایی در ایتالیا شامل 8 سال است: 3 سال مهدکودک و 5 سال دبستان. تاریخ، جغرافیا، ایتالیایی، انگلیسی، فیزیک، ریاضیات و علوم طبیعی در مقطع ابتدایی در دوره ابتدایی تدریس می شود.


آموزش متوسطه

تحصیلات متوسطه در ایتالیا شامل 3 سال راهنمایی و 5 سال دبیرستان و در مجموع 8 سال است. در دوره راهنمایی همان دروس تاریخ، جغرافیا، ایتالیایی، انگلیسی، فیزیک، ریاضی و علوم طبیعی در سطح بالاتری نسبت به دوره ابتدایی تدریس می شود و در دبیرستان نیز این دروس و برخی دروس تخصصی دیگر تدریس می شود. به شما آموزش داده می شود که وارد دانشگاه شوید تا در سطح بالاتری آماده شوید.


تحصیلات ابتدایی و متوسطه از سنین 3 تا 19 سال شامل می شود و دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان می توانند رشته خود را انتخاب کرده و وارد دانشگاهی در کشور شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد