کارت آبی


شرایط دریافت کارت آبی

اصولاً فرد مقیم هر کشور اروپایی با میانگین درآمد ماهانه معادل 4200 یورو می تواند با اخذ بلو کارت در سایر کشورهای اروپایی کار و اقامت داشته باشد. داشتن دانش حرفه ای، تجربه کاری مفید و تحصیل در دانشگاه های معتبر از مهم ترین شرایط دریافت و دریافت آسان این کارت است.این کارت از طریق ثبت شرکت نیز قابل دریافت است. به طور کلی شرایط دریافت این کارت را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن

حداقل 5 سال سابقه کار در زمینه تخصصی

داشتن قرارداد کار یک ساله یا پیشنهاد شغلی غیر رسمی در شغل مورد نظر

نکته مهم: اگر دارنده کارت در طول سه سال اول کار خود را از دست بدهد، باید ظرف سه ماه شغل دیگری پیدا کند. در غیر این صورت باید فورا کشور را ترک کند.


مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت آبی

تکمیل درخواست: این فرم باید به طور دقیق تکمیل شود، در دو نسخه چاپ شده و توسط شما یا کارفرمای شما امضا شده باشد.

کپی صفحات گذرنامه: صفحه اول حاوی اطلاعات شخصی باید همراه با سایر صفحات دارای برچسب و مهر کپی شود.

دو عکس: عکس باید دارای پس زمینه سفید ثابت و مطابق با استانداردهای ایکائو باشد.

مدارک تحصیلی: برای نشان دادن سطح تخصص و مهارت خود باید مدارک تحصیلی ارائه دهید.

اثبات تجربه حرفه ای: شما باید مقالات حرفه ای را تهیه کنید که نشان دهنده پنج سال تجربه کاری در زمینه مورد نظر شما باشد.در ثبت نام شرکت کارت آبی دریافت کنید

راه دیگر دریافت این کارت ثبت شرکت است. افرادی که از این طریق کارت آبی دریافت می کنند می توانند بدون محدودیت در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند و از خدمات آموزشی رایگان و بیمه درمانی برخوردار شوند.


یکی از مهمترین مزیت های اخذ کارت از طریق ثبت شرکت این است که نیازی به ارائه توجیه مالی یا بیزینس پلن ندارید. بنابراین نیازی به سرمایه گذاری زیاد یا خرج کردن پول زیاد ندارید، می توانید با 2000-4000 یورو شرکت ثبت کنید و از مزایای دریافت کارت آبی بهره مند شوید.



کارت آبی چیست؟

کارت آبی یا معادل فارسی بلو کارت با هدف جذب نیروی کار حرفه ای و ماهر طراحی و صادر می شود. کارت آبی یک مجوز مورد تایید اتحادیه اروپا برای افراد غیر اروپایی با تخصص و مهارت های خاص است. این مجوز کار شرایط اقامت را برای جویندگان کار فراهم می کند. در واقع هدف اتحادیه اروپا از صدور چنین کارت هایی استفاده از تخصص و دانش نیروهای غیر اروپایی در زمینه های مختلف صنعتی، پزشکی و ... برای رقابت است. طبق قوانین و مقررات، افرادی که موفق به دریافت کارت آبی می شوند می توانند به راحتی در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامتگاهی برای خود و خانواده خود دریافت کنند. در ادامه این مقاله شرایط، مزایا، مدارک مورد نیاز، نحوه درخواست و مدت اعتبار کارت توضیح داده شده است.

 


تاریخ انقضای کارت آبی چقدر است؟

مدت اعتبار استاندارد برای کارت آبی تقریباً سه سال است. در صورت تمدید قرارداد کاری می توانید تاریخ انقضای این کارت را به روز کنید. اگر 1 تا 3 سال کار کرده اید، این کارت 30 ماه اعتبار دارد. پس از انقضای کارت، اتحادیه اروپا به شهروندان غیر اروپایی این فرصت را می دهد که ظرف سه ماه شغل جدیدی پیدا کنند. در غیر این صورت اعتبار کارت منقضی می شود. هنگام درخواست تمدید کارت، باید یک کپی از کارت قبلی خود ارائه دهید.کشور صادر کننده کارت آبی

در صورت واجد شرایط بودن، می توانید برای ارسال کارت آبی به اتریش، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، قبرس، بلژیک، فرانسه، فنلاند، استونی، ایتالیا، مجارستان، یونان، آلمان، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ و هلند درخواست دهید. لهستان، اسلواکی، رومانی، پرتغال، اسلوونی، اسپانیا، سوئد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد