مهاجرت به آلمان


یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به آلمان کیفیت بالا


زندگی در این کشور به شما این امکان را می دهد که در بسیاری از مناطق از استاندارد زندگی بالایی برخوردار شوید.

آب و هوای آن معتدل و معتدل است.

وقتی نوبت به بیمه درمانی می رسد، دریافت پوشش مناسب آسان است.

اکثر تمرینات رایگان هستند.

شما تضمین یک کار خوب را خواهید داشت.

این کشور از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد.

رفاه اجتماعی در آلمان از استاندارد بالایی برخوردار است.

سفر به کشورهای شینگن آسان است.

مدارک مورد نیاز برای ورود به آلمان

مهمترین بخش این فرآیند تهیه مدارک لازم مطابق با استانداردهای مقامات مهاجرتی این کشور است. بسته به نحوه مهاجرت شما به آلمان، مدارک مورد نیاز کمی متفاوت خواهد بود. مدارک زیر معمولا مورد نیاز است:


از شما خواسته می شود که مدرکی برای تایید هویت خود ارائه دهید. این مدارک می تواند شامل گذرنامه معتبر، شناسنامه، کارت پایان خدمت، کارت ملی و ... باشد.

اگر می خواهید ویزای دانشجویی بگیرید، نیاز به نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسه مرتبط دارید.همچنین نشان دادن سوابق تحصیلی خود برای دریافت ویزای دانشجویی بسیار مهم است. این سوابق شامل رونوشت ها، گواهینامه ها و غیره می باشد.

شما باید مدارکی را ارائه دهید که نشان دهنده منابع مالی کافی باشد.

اگر می خواهید ویزای کار بگیرید، باید سوابق کاری خود را ارسال کنید.

مدرک زبان آلمانی الزامی است. بسته به نحوه ورود شما به آلمان، مدارک مختلفی مورد نیاز است.

همچنین برای ویزای کار به یک آگهی شغلی نیاز خواهید داشت.

باید هزینه دولتی بپردازید و رسید ارائه کنید.



شرایط ورود به آلمان

بسته به اینکه بخواهید به آلمان چگونه مهاجرت کنید شرایط مختلفی وجود دارد. صرف نظر از نوع روش مورد نظر، شرایط کلی مهاجرت به آلمان عبارتند از:


گذرنامه و مدارک معتبر لازم است.

من نیاز به ویزا دارم

آزمایش های پزشکی مختلفی باید انجام شود.

اسناد پیشینه نامناسب باید ارائه شود.

آلمان یک کشور اروپایی است. این کشور بیش از 83 میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین کشور اروپا محسوب می شود. پایتخت آلمان برلین است.برلین بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر آلمان است. این شهر مرکز فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی، داروسازی و بیوتکنولوژی است.

از دیگر شهرهای مهم آلمان می توان به هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت اشاره کرد. اکثر مهاجرانی که آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند در شهر هامبورگ زندگی می کنند. حدود 30 درصد از ساکنان این شهر مهاجر هستند. اکثر افرادی که به دنبال تجارت در آلمان هستند، شهر فرانکفورت را انتخاب می کنند. این شهر مرکز اقتصادی و صنعتی آلمان است.


آلمان با لهستان، اتریش، دانمارک، هلند، فرانسه، بلژیک، سوئیس و جمهوری چک همسایه است. در اتحادیه اروپا، آلمان قانون را تعیین می کند. در سال 2002، این کشور یورو را به عنوان واحد پول مشترک اتحادیه اروپا انتخاب کرد. آلمان از نظر قدرت اقتصادی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و یکی از چهار تولیدکننده بزرگ دنیا محسوب می شود.


این کشور دارای نیروی کار ماهر در زمینه های مختلف و نرخ بیکاری پایین است. همچنین سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 37 شرکت از 500 شرکت بزرگ جهان در آلمان فعالیت می کنند.همه این عوامل آلمان را به یکی از کشورهای مورد علاقه مهاجران تبدیل کرده است. بسیاری از افراد قصد دارند در آلمان کار کنند، در یکی از دانشگاه های برتر آلمان تحصیل کنند یا در یک شرکت ثبت نام کنند و به آلمان مهاجرت کنند.


راه های مهاجرت به آلمان چیست؟

راه های زیادی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد. مهاجرت تحصیلی یکی از رایج ترین روش ها در همه کشورها از جمله آلمان است. مهاجرت کاری همیشه طرفداران خود را داشته است.


شما می توانید به آلمان مهاجرت کرده و در این کشور کار کنید.

سرمایه گذاری و کارآفرینی یکی از راه های آن یکی از راه های مهاجرت است

ازدواج همواره یکی از راه های مهاجرت افراد به کشورهای مختلف از جمله آلمان بوده است.

زایمان خود روشی برای مهاجرت به حساب می آید.

راه سخت مهاجرت نیز وجود دارد که پناهندگی است.

تحصیل یکی از راه های مهاجرت به آلمان است.



برای تحصیل به آلمان مهاجرت کنید

هزینه تحصیل در آلمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر مقرون به صرفه است. دانشگاه های این کشور اکثرا دولتی و رایگان برای تحصیل هستند.


تنها هزینه ای که به این دانشگاه ها می پردازید هزینه ثبت نام است که آن هم ناچیز است.دانشجویان بین المللی تمایل دارند رشته های مختلفی مانند حقوق، مهندسی و علوم پایه را دنبال کنند. از محبوب ترین دانشگاه ها در بین این دانشجویان می توان به دانشگاه مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ و ... اشاره کرد.


آلمان از سطح تحصیلات بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین تعجب آور نیست که استانداردها در این زمینه بسیار سختگیرانه باشد. داشتن یک رزومه قوی می تواند به شما کمک کند تا یک صندلی در کالج را تضمین کنید.


دروس در این دانشگاه ها معمولا به زبان آلمانی است، بنابراین شما باید این زبان را یاد بگیرید. البته برخی از دروس به زبان انگلیسی تدریس می شوند.


لطفا توجه داشته باشید که به طور کلی ممکن است برای دریافت ویزای تحصیلی بدون توجه به زبانی که شما نیاز به تحصیل دارید، مدرک زبان آلمانی را درخواست کنیم. حتی اگر برای دانشگاه به آلمانی نیاز ندارید، برای زندگی در این کشور باید آلمانی کافی بلد باشید.


در این کشور دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به راحتی می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. آلمان رابطه دوستانه ای بین دانشگاه ها و بازار کار دارد.


شما می توانید حدود 20 ساعت در هفته در حین مطالعه کار کنید و درآمد کافی کسب کنید.مشاغل دانشجویی باعث ایجاد درآمد و بهبود مهارت ها می شوند.




برای کار به آلمان مهاجرت کنید

ثبات اقتصادی بالای آلمان و امنیت شغلی بالا باعث شده بسیاری از افراد به فکر کار در این کشور باشند. پایین بودن بیکاری یکی از مزایای کار در آلمان است.


یکی از نکاتی که باید بدانید این است که افزایش تقاضا برای ویزای کار آلمان به معنای وجود رقابت شدید در این زمینه است. اگر شما یک متخصص واقعی هستید، می توانید از این طریق به آلمان برسید، بنابراین روی بهبود مهارت های خود تمرکز کنید.


راه های مختلفی برای ورود به آلمان از طریق کار وجود دارد. ویزای کار، ویزای خوداشتغالی و ویزای کار وجود دارد.


ویزای جستجوی کار به این معنی است که شما می توانید شش ماه در آلمان بمانید و کار پیدا کنید. اگر شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، ویزای شما تمدید خواهد شد.


استخدام یکی از راه های دیگر مهاجرت کاری به آلمان می باشد. برای استفاده از این روش باید پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خود در آلمان و ویزای دو ساله داشته باشید. اگر حقوق شما بالا باشد و قرارداد کاری شما بیش از یک سال ثبت شده باشد، می توانید کارت آبی بگیرید و از مزایای آن بهره مند شوید.کارت آبی در واقع بهترین نوع ویزای کاری است. مدت اعتبار آن 4 سال است و قابل تمدید است.


حداقل 5 سال سابقه کار برای درخواست اقامت دائم آلمان مورد نیاز است. اگر قصد شهروندی آلمان را دارید، باید حداقل 8 سال در این کشور زندگی کرده باشید.



سرمایه گذاری در آلمان

آلمان یکی از کشورهای مناسب برای سرمایه گذاری است. آیا می دانستید که آلمان پایتخت اقتصادی اروپا نامیده می شود؟این کشور روابط تجاری گسترده ای دارد و از نظر اقتصادی بسیار امن است و آن را به مکانی عالی برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. نکته خوب بعدی این است که دولت به طور کامل از سرمایه گذاران مختلف حمایت می کند.


کارآفرینی، استارت آپ ها و ثبت شرکت یکی از راه های سرمایه گذاری در آلمان و یکی از ساده ترین راه ها برای مهاجرت به آلمان است. سرمایه گذاران معمولاً سه سال می مانند. فردی که نقش پایین تری دارد می تواند پنج سال در کشور بماند. پس از این مدت محل سکونت به اقامت دائم تبدیل می شود. هشت سال زندگی در آلمان باعث شهروندی می شود.کارآفرینی از طریق مهاجرت به آلمان

کارآفرینان همیشه به کشورهای مختلف علاقه مند هستند. آلمان نیز از کارآفرینان استقبال می کند. این افراد می توانند به رشد و توسعه هر جامعه ای کمک کنند. هرکسی که می خواهد یک کسب و کار جدید در آلمان راه اندازی کند و از این طریق برای افراد زیادی شغل ایجاد کند، می تواند برای ویزای کارآفرینی و مهاجرت به آلمان اقدام کند.


برای این کار ابتدا باید حداقل سرمایه مشخصی داشته باشید تا بتوانید اقدام کنید. همچنین داشتن یک طرح تجاری بسیار مهم است. ویزای اخذ شده از این طریق سه سال اعتبار دارد. اگر سال ها گذشت و همچنان در شغل خود موفق هستید، ممکن است بخواهید به اقامت دائم و شهروندی فکر کنید.


یک بیزینس پلن سودآور، سابقه کاری موثر و موفق و تخصص مرتبط به شما کمک می کند تا ویزای کارآفرینی را دریافت کنید.



مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

در این کشور از قانون خون برای اعطای حق اقامت به نوزادان تازه متولد شده استفاده می شود. شجره به این معنی است که اگر یکی از والدین آلمانی باشد، یک فرزند می تواند تابعیت آلمان را کسب کند.اگر والدین کودک ناشناس باشند، به کودک تابعیت آلمان داده می شود. برای مهاجرت به آلمان نیز شرایطی وجود دارد، حتی اگر کودک تابعیت دیگری نداشته باشد.


یکی دیگر از شرایط اعطای تابعیت به فرزند این است که هر دو والدین حداقل هشت سال در آلمان زندگی کرده باشند. در این صورت کودک باید قبل از 21 سالگی برای تابعیت آلمان اقدام کند و البته شرایط لازم را داشته باشد. اگر یکی از شرایط زیر وجود داشته باشد کافی است:


کودکان در صورتی واجد شرایط هستند که حداقل 8 سال را در آلمان سپری کرده باشند.

تحصیل در یک مدرسه آلمانی به مدت 6 سال نیز کافی است.

فردی که از یکی از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل شده باشد می تواند تابعیت دریافت کند.

با گذراندن دوره های فنی و حرفه ای نیز می توان تابعیت گرفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد