مهاجرت به ایتالیا


مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

یکی از بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا در سال 2023 تحصیل در این کشور می باشد. زیرا در سال های اخیر ایتالیا بالاترین درصد دانشجویان ایرانی را در بین کشورهای جنوب اروپا دارد. دلیل اصلی این امر وجود بورسیه های مختلف است که تحصیل را برای دانشجویان رایگان می کند و همچنین تاثیر مثبتی بر هزینه های زندگی دانشجو دارد.در زمینه آموزش، این کشور میزبان دانشگاه های مشهور است و نام این کشور با فرآیند بولونیا می درخشد که تغییرات اساسی در سیستم آموزشی اروپا ایجاد کرد. تمامی افرادی که مایل به تحصیل در ایتالیا هستند باید ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت کنند. در صورتی که تحصیل شما در ایتالیا تضمین شده باشد، این ویزا برای شما صادر می شود.


در اینجا مهمترین مدارکی که باید از ایتالیا در سال 2023 وارد شوید آورده شده است:


صفحه اول پاسپورت خود را اسکن کنید

ترجمه ریز نمرات دوره های پیش دبستانی

ترجمه مدرک تحصیلی نهایی

گزارش شرح درس برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد

حداقل دو نامه انگیزشی از اساتید برجسته برای مقطع کارشناسی ارشد

دریافت هزینه غربالگری اسناد

مدرک زبان انگلیسی، حداقل آیلتس 6 برای دوره های انگلیسی

مدرک ایتالیایی در سطح B2 یا بالاتر برای دوره های ایتالیایی

انگیزه متقاضی


شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا

متاسفانه بسیاری از افراد بر این باورند که تحصیل در ایتالیا رایگان است اما این درست نیست. پس از ثبت درخواست برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا، دانشجویان باید برای بورسیه های دولتی در این کشور نیز اقدام کنند.اگر فردی با موفقیت این بورسیه را دریافت کند، در واقع 10000 یورو دریافت خواهد کرد. در واقع این بورسیه است که شرایط تحصیل آزادانه در ایتالیا را فراهم می کند. علاوه بر شهریه، دانشجویان می توانند با کمک این بورسیه، هزینه های خوابگاه خود را نیز پرداخت کنند و پس از کسر مالیات و سایر هزینه ها، مبلغی در حدود 2000 یورو (یورو) دریافت کنند. یک دانشجو برای تحصیل در ایتالیا به حدود 800 یورو در ماه نیاز دارد. این را می توان با تحصیل و کار در این کشور فراهم کرد.




مدارک مورد نیاز برای ورود به ایتالیا

اینکه چه نوع مدارکی باید به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید به سطح علمی، رشته تحصیلی و دانشگاه شما بستگی دارد. البته مهمترین مدارک برای اخذ ورود از ایتالیا عبارتند از:


رزومه شخصی یا رزومه شامل تمام دستاوردها، اعم از تحصیلی و غیر آکادمیک، از جمله مدارک تحصیلی در زمینه موسیقی است.

ترجمه رسمی مدارک ذکر شده در رزومه

ترجمه رسمی ریز نمرات سال قبل

گواهی زبان ایتالیایی یا انگلیسی

توصیه نامه از استاد سابق که دانشجو را به خوبی می شناسد

نامه تشویق


بهترین دانشگاه های ایتالیا

نرخ بیکاری ایتالیا در سال 2023 حدود 7 است.این 8 درصد است اما در شهرهای جنوبی این درصد به 29 درصد می رسد. دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در ایتالیا و در نهایت اخذ پاسپورت این کشور هستند، باید پس از اتمام تحصیل و قبل از اتمام ویزای تحصیلی خود در ایتالیا شغلی بیابند. یکی از مهم ترین مواردی که نقش مهمی در یافتن شغل در ایتالیا خواهد داشت، یادگیری زبان ایتالیایی و فارغ التحصیلی از یک دانشگاه برتر ایتالیایی است. برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا عبارتند از:


رتبه بندی بهترین دانشگاه های ایتالیا توسط Times Higher Education News USایتالیا ویزایی به نام ویزای جستجوی شغلی ندارد بنابراین اگر می خواهید برای کار به این کشور مهاجرت کنید باید از داخل ایران کار پیدا کنید که کار بسیار سختی است.


اگر با پیروی از این مراحل، فرد بتواند کارفرمای ایتالیایی را برای شغل مورد نیاز راضی کند، فرد واجد شرایط دریافت کارت اقامت کار یا کارت آبی اتحادیه اروپا است. برای دریافت کارت آبی، داشتن شرایطی مانند اخذ پیشنهاد شغلی از این کشور و داشتن سابقه تحصیلی سه ساله یا بیشتر الزامی است.


روش های مختلف مهاجرت به ایتالیا در سال 2023

به طور کلی دو روش متداول برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که می توان آنها را به دو نوع اقامت کوتاه مدت و اقامت طولانی تقسیم کرد. کسانی که برای معالجه، دوره های تحصیلی کوتاه یا برای مقاصد گردشگری به ایتالیا می روند، باید در واقع به طور موقت و برای مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشند و حداکثر ظرف مدت شش ماه کشور را ترک کنند. اگر فالزی برای مدت طولانی در ایتالیا بماند، مهاجرت او موقت اما طولانی مدت خواهد بود و می تواند به اقامت دائم تبدیل شود.


مهم ترین روش های مهاجرت به ایتالیا در سال 2023 (6 روش اصلی) عبارتند از:


مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق کار

مهاجرت مالی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

از طریق تبعید

مهاجرت به دلیل الحاق خانواده

اینفوگرافیک مهاجرت به ایتالیا



شرایط کار در ایتالیا 2023

ایتالیا یکی از معدود بازارهای کار اروپایی است که به طور مداوم از نوسانات اقتصادی جهانی و سیاست های داخلی شوکه شده است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، نرخ بیکاری در این کشور اروپایی حدود 7.8 درصد است که نسبت به سال های گذشته نسبتا خوب است، اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملا ایده آل نیست.


نرخ بیکاری ایتالیا

طبق آمار معتبر برای سال 2023، متوسط ​​حقوق ماهانه در ایتالیا حدود 3650 یورو (یورو) است.در واقع این سطح درآمد در مقایسه با کشورهایی مانند آلمان، نروژ یا هلند رقم خوبی محسوب نمی شود.به همین دلیل در این وضعیت بازار کار ایتالیا، مهاجرت به این کشور به هیچ وجه توصیه نمی شود. به جای ایتالیا کشورهایی مانند آلمان، نروژ، دانمارک، هلند، سوئد، انگلستان برای متقاضیان پیشنهاد می شود. نمودار زیر میانگین نابرابری درآمد در کشورهای اروپایی را نشان می دهد.



کار در ایتالیا مزایا و معایب! ! !

شمال ایتالیا مرکز فعال صنعتی قاره اروپا است و کارگران صنعتی می توانند شغل مناسبی در این منطقه پیدا کنند به شرط آنکه به این حرفه و زبان ایتالیایی تسلط کافی داشته باشند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که یافتن کار در ایتالیا از خارج از کشور بسیار سخت است. با این حال کسانی که در ایتالیا تحصیل می کنند شانس زیادی برای کار در این کشور خواهند داشت. قانون کار در ایتالیا مطابق با دیگر کشورهای بزرگ اروپایی تنظیم شده است و هر فرد حدود 40 ساعت در هفته کار می کند.


دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند، بسته به سطح درآمد حاصل از کار در حین تحصیل در این کشور، اجازه دارند 20 ساعت در هفته کار کنند و درآمد مناسبی برای تامین هزینه های زندگی خود کسب کنند. این کشور.اقامت 10 ساله در ایتالیا از طریق کار می تواند به شما در اخذ اقامت دائم ایتالیا در شرایط خاص کمک کند. البته، یافتن شغل دشوار خواهد بود زیرا نرخ بیکاری در سال 2023 در شمال ایتالیا به نزدیک به 7.8 درصد و در مناطق جنوبی به 28 درصد خواهد رسید.



مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

نوع دیگری از اقامت ایتالیا که در سال 2017 برای جذب سرمایه گذار خارجی معرفی شد، این امکان را به اتباع خارجی می دهد که با سرمایه گذاری به یکی از این چهار روش، اقامت بلندمدت در این کشور را کسب کنند.بنابراین در ابتدا 2 اقامت به متقاضی داده می شود. هر سال سه سال قابل تمدید است و بعد از پنج سال می توانید اقامت دائم بگیرید و خانواده شما را همراهی کنند.


فرد باید در یکی از این برنامه ها با مبلغ زیر سرمایه گذاری کند:

ایجاد یک کارآفرینی یا به اصطلاح استارت آپ با سرمایه حداقل 500000 یورو (یورو)

سرمایه گذاری 1.000.000 یورو در یک شرکت ایتالیایی.

سرمایه گذاری 1,000,000 یورو (€) در پروژه های نوآورانه

خرید 2,000,000 یورو (یورو) اوراق قرضه دولتی


مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

یکی از روش های مهاجرت به کشور دیگر مهاجرت پناهندگی است که من هرگز آن را به کسی توصیه نمی کنم.وقتی فردی خود را پناهنده معرفی می کند، در واقع آینده خود را به دست دیگران می سپارد. درخواست پناهندگی واقعا راهی است بدون بازگشت. اگر فردی از طریق پناهندگی در ایتالیا اقامت داشته باشد مقیم این کشور محسوب می شود اما اگر فردی این اقامت را بگیرد بعداً معلوم می شود که در مورد پذیرش پناهندگی حقیقت را گفته است.او اعلام نکرد که آیا ثابت شده است. اقامت او لغو می شود بر اساس تصمیم پارلمان ایتالیا در سپتامبر 2019، پناهندگی در ایتالیا به حالت تعلیق درآمده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد