شرایط تحصیل در سوئد

شرایط تحصیل برای مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

یکی از سوالات مهم در مورد تحصیل در سوئد این است که کدام مسیر را در سوئد انتخاب کنیم. به طور کلی تحصیل در مقاطع مختلف در سوئد دارای اثر قانونی است. همچنین با توجه به شرایط و فرصت های متقاضی، انتخاب این رشته ها ممکن است متفاوت باشد. بنابراین در این مقاله در مورد تحصیل در سوئد و انواع مدرک صحبت خواهیم کرد. به طور کلی خارجی ها می توانند در مقاطع مختلف در سوئد تحصیل کنند. تحصیل در مقاطع تحصیلی مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکترا یکی از رایج ترین مقاطع تحصیلی است که دانشجویان بین المللی برای مهاجرت و ادامه تحصیل انتخاب می کنند.




تحصیلات عالی در سوئد

از آنجایی که یکی از مقاطع تحصیلی در سوئد مقطع مدرسه و دبیرستان است، در این قسمت به سیستم آموزشی مدارس و افراد زیر 18 سال به خصوص دبیرستان در سوئد می پردازیم.در سوئد پیش دبستانی های یک تا پنج ساله توسط شهرداری های این کشور برای کودکان ایجاد می شود. امروزه بازی کودکان برای رشد آنها ضروری است. به این ترتیب بدون در نظر گرفتن جنسیت، در قالب برنامه های هدفمند به افراد داده می شود تا خود را بشناسند و از همان فرصت ها برخوردار شوند. به طور کلی از سال اول تا نهم دانش آموزان باید درس بخوانند. به کودکان بین شش تا سیزده سال مراقبت های خارج از مدرسه قبل و بعد از ساعات مدرسه آموزش داده می شود. در دوره دبیرستان یعنی از پایه دهم تا دوازدهم افراد داوطلبانه عضو می شوند.


هجده برنامه آموزش عمومی ملی وجود دارد که از میان آنها می توان سه سال دبیرستان را انتخاب کرد که شش سال از آنها برای آموزش عالی مانند دانشگاه آماده می شود و دوازده مورد آن یک برنامه آموزشی ویژه و حرفه ای است. اگرچه شرایط ورود به این برنامه ها متفاوت است، اما همه دانش آموزان باید سال نهم اجباری را به زبان سوئدی و انگلیسی بگذرانند. دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته ها را دارند باید سن 12 تا 18 سالگی را بهترین سال برای ورود به سوئد در نظر بگیرند.این افراد با استفاده از ویزای دانشجویی می توانند در این مدارس حضور یابند و تا زمان فارغ التحصیلی به تحصیل ادامه دهند. در ادامه به آموزش در سطوح مختلف تحصیلی در سوئد خواهیم پرداخت.


پاسخ به سوالات شما از مشاوران گروه MIE

شرایط تحصیل کلاس دهم فرزندم در سوئد (با وجود اینکه خواهرم در سوئد زندگی می کند) چیست؟



تحصیل در سوئد کارشناسی

تحصیلات متوسطه در سوئد معمولا بین 3 تا 4 سال است. این تفاوت در سنوات تحصیلی بسته به نوع رشته و دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. رشته هایی که افراد بین المللی در سوئد انتخاب می کنند به شکل های زیر می باشد.


انفورماتیک

رشته مهندسی

زیبا

مطالعات محیطی

مطالعات فرهنگی

شهرهایی مانند استکهلم، گوتنبرگ، مالمو و ... شهرهای مناسبی برای تحصیل اتباع خارجی هستند. البته شهرهای کوچکتر از نظر هزینه زندگی در سوئد ارزانتر هستند. بیش از 35 دانشگاه و کالج در این کشور وجود دارد که افراد محلی و بین المللی می توانند از بین آنها انتخاب کنند. سطح زبان مورد نیاز برای پذیرش در مقطع متوسطه در سوئد آیلتس 6 و مدارک معادل آن مانند PTE و تافل است.در پاراگراف بعدی به هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد از جمله لیسانس خواهیم پرداخت.



تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

مدرک دیگر در سوئد کارشناسی ارشد است که در این کشور حدود 1-2 سال طول می کشد. البته انواع دوره هایی وجود دارد که بیشتر طول می کشد. همه این موارد بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت است.


به طور کلی مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در سوئد برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته خاصی را دارند. چنین افرادی شانس بیشتری برای ورود به بازار کار سوئد دارند. به طور کلی امکان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد وجود دارد اما به عنوان یک ایرانی انتخاب مقطع کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل و ایجاد بهانه برای ورود به اتحادیه اروپا تصمیمی منطقی است. این مقاله در مورد تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد نوشته شده است و متعلق به حقوق معنوی موسسه ملک پور می باشد. کپی و کپی برداری از آن غیر قانونی است. برای ورود به این پروسه افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا اقدام می کنند، بهتر است سطح زبان انگلیسی آیلتس 6 را داشته باشند.5 یا معادل آن در ادامه در مورد راه های دیگر تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد یعنی دیپلم صحبت خواهیم کرد.



تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد

دکتری در سوئد

یکی دیگر از راه های تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در سوئد، مدرک فوق لیسانس می باشد. مدارک دکتری ویژه ای برای کسب دانش اضافی به افراد ارائه می شود که معمولاً به دو دسته نظریه محور و عملی تقسیم می شوند. به طور کلی، برنامه های دکترا در سوئد هر سال تقریباً 28000 دانشجوی بین المللی را می پذیرند. این تعداد دانشجو در 38 دانشگاه سوئد مشغول به تحصیل هستند. با توجه به تخصصی بودن تحصیل، مدرک تحصیلات تکمیلی معمولاً با مجوز کار تمام وقت در سوئد همراه است. زیرا فرد زمان بیشتری برای گسترش اطلاعات در حوزه کاری خود دارد.


متوسط ​​طول دوره تحصیل در سوئد 4 سال است و تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است. اما بزرگترین بحث در مورد دکترا در هر کشوری یافتن استاد راهنما است. یافتن سرپرست به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود. یا خود متقاضی باید مستقیماً درخواست دهد یا با توجه به شرایط متقاضی، دانشگاه یک سرپرست مستقیم دانشگاه پیدا می کند.سطح بالای زبان انگلیسی، مقالات بین المللی منتشر شده یا ISI از شرایط اولیه اخذ مدرک در سوئد و یافتن استاد راهنما هستند.


تحصیل در مقطع دکترا در سوئد

تعداد دانشگاه ها 38 دانشگاه است

32 دانشگاه برنده جایزه نوبل

قدیمی ترین دانشگاه، دانشگاه اوپسالا (1477)

تعداد دانشجویان بین المللی 28747 نفر است

مدت تحصیل 4 سال می باشد

سال تحصیلی از آگوست تا ژوئن

برترین دانشگاه های سوئد

به طور کلی انتخاب رشته دانشگاهی و دانشگاهی یکی از حساس ترین موارد برای اکثر دانشجویان است. اگرچه این عوامل از عوامل مهم مهاجرت از طریق تحصیل هستند. متقاضیان مهاجرت همواره با نگاه به ممتاز به دنبال بهترین دانشگاه ها و بهترین رشته ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، هنر، حقوق و ... هستند. اما سوال بزرگ در این بخش این است که آیا انتخاب بهترین دانشگاه در کشوری مانند سوئد انتخاب منطقی است؟


برترین دانشگاه ها در همه کشورها به خصوص اتحادیه اروپا دارای متقاضی و دانشجو هستند. به این ترتیب دانشگاه های برتر سوئد همواره از بومیان و شهروندان کشورهای همسایه می خواهند که به بهترین دانشگاه های سوئد بپیوندند.بنابراین، این دانشگاه های برتر دلیلی برای دعوت از دانشجویان بین المللی از سایر قاره ها ندارند. زیرا با این کار ممکن است دچار مشکل شوند. توصیه های موسسه ملک پور دانشگاه هایی هستند که رتبه بالایی ندارند اما در حد نرمال هستند. زیرا این دانشگاه ها بیشتر به جذب دانشجویان بین المللی علاقه مند هستند. بنابراین به جرات می توان گفت که تحصیل در مقاطع مختلف در سوئد نیازی به برتری موسسات آموزشی ندارد. به هر حال، در زیر لیست برترین دانشگاه های سوئد آمده است.


.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد