مهاجرت به اسپانیا

اسپانیا برای مهاجرت

در مورد مهاجرت به اسپانیا باید گفت که اسپانیا نیز مانند سایر کشورها امکان مهاجرت از 6 راه اصلی را داده است. متولد شدن از پدر و مادر اسپانیایی، ازدواج با یک شهروند این کشور، پناهندگی در اسپانیا، تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، کار در یک کارفرما یا شرکت اسپانیایی و آخرین راه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است، مانند خرید ملک، خود. -پشتیبانی و غیره بودن در این کشور عالی است. در میان دیگر کشورهای اروپایی، اسپانیا به دلیل داشتن دانشگاه های رایگان و هزینه های خوب و ارزان زندگی، افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند که می خواهند در یکی از کشورهای معروف اروپایی زندگی کنند. یکی دیگر از راه های محبوب برای سفر به اسپانیا، سرمایه گذاری برای خرید ملک در اسپانیا است. سرمایه گذاران با خرید خانه به ارزش تعیین شده توسط دولت می توانند برای خود و خانواده خود در این کشور اروپایی اقامت داشته باشند. مهاجرت به اسپانیا از روش های مختلفی امکان پذیر است که در این مقاله به صورت مفصل به تمامی این روش ها می پردازیم.


 


از طریق کار به اسپانیا مهاجرت کنید

مهاجرت کاری اسپانیا برای افرادی که برای کارفرمایان اسپانیایی یا شرکت ها و موسسات معتبر کار می کنند امکان پذیر است.این افراد علاوه بر داشتن نامه پیشنهاد شغلی باید دارای مجوز کار در این کشور نیز باشند که مسئولیت آن بر عهده کارفرما می باشد. این برای افرادی است که خارج از اتحادیه اروپا ثبت نام می کنند. این بدان معناست که افراد کشورهای اروپایی و اعضای اتحادیه شینگن می توانند بدون مجوز کار وارد اسپانیا شوند و می توانند به مدت 3 ماه در این کشور بمانند و کار کنند. افرادی از کشورهایی مانند ایران که متقاضی کار در این کشور هستند، باید اولین رزومه خود را به آژانس کاریابی این کشور ارسال کنند تا بر اساس نوع کار و نوع تجربه و رزومه، آن را برای کارفرمایان نیازمند کار ارسال کنند. از متقاضی .تا کارفرما بتواند Job Offer ارائه دهد و بر اساس آن ویزای کار اسپانیا را دریافت کند. نرخ بیکاری اسپانیا در سال گذشته 14 درصد بود.


مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی در اسپانیا را می توان رایج ترین نوع مهاجرت در این کشور دانست. افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند می توانند اسپانیا را به عنوان مکانی مناسب، ارزان و امن در اروپا انتخاب کنند.تحصیل در اسپانیا برای افرادی که به زبان اسپانیایی تحصیل می کنند رایگان است.


دانشجویان می توانند قبل از شروع دوره در کلاس های زبان اسپانیایی در این کشور شرکت کنند و با رسیدن به سطح مورد نظر در دانشگاه شرکت کنند. دوره های زبان اسپانیایی به مدت 1 سال و 1.5 سال وجود دارد که هزینه آنها بین 4000 تا 7000 یورو است. خوبی دانشگاه های اسپانیا این است که کنکور برای تحصیل در این رشته ها بر اساس 14 امتیاز است که 6 امتیاز از این 14 به معدل دانشجو تعلق می گیرد یعنی دانش آموزان با میانگین 20 نمره 6 می گیرند و 8 نمره باقی مانده در آزمون ورودی دانشگاه محاسبه می شود. دانشجویانی که در مجموع 12 امتیاز از معدل کل و کنکور دانشگاه های علوم پزشکی را کسب کرده اند می توانند در رشته هایی مانند دندانپزشکی و پزشکی به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند و افرادی که نمرات پایین تر در آزمون را کسب کرده اند می توانند در رشته هایی مانند روانشناسی تحصیل کنند. ، دامپزشکی. ، پرستاران و غیره هزینه تحصیل در این دانشگاه های دولتی در حدود 500 تا 1500 یورو در هر ترم است.تحصیل در دانشگاه های خصوصی و به زبان انگلیسی نیز در اسپانیا امکان پذیر است که با مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمرات لازم برای هر سطح امکان پذیر است. مدرک لیسانس بین 12 تا 14 هزار یورو هزینه دارد که به نمره 6 آیلتس نیاز دارد و برای مدرک کارشناسی ارشد بین 13 تا 15 هزار یورو که مدرک زبان با نمره 6.5 نیاز دارد. همه دانشجویان در طول تحصیل در اسپانیا اجازه کار دارند و پس از تحصیل اجازه دارند 1 سال در اسپانیا بمانند تا در رشته تحصیلی خود کار کنند، یعنی 18 ماه در مقایسه با زمان یافتن کار پس از تحصیل. در آلمان  زمان کمی است.



مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اسپانیا یکی از راه های ورود به اسپانیا محسوب می شود که افراد زیادی از این طریق اقدام می کنند. اسپانیا یکی از کشورهایی است که ویزای طلایی دارد و متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری ویژه آن را دریافت کنند. بهترین نوع سرمایه گذاری در این کشور خرید خانه است که به افراد اجازه می دهد با خرید خانه ای به ارزش حداقل 500000 یورو در این کشور اقامت بگیرند.روند کلی این روش به این صورت است که افراد با استفاده از این روش می توانند آزادانه در اتحادیه اروپا و شینگن کار و زندگی کنند. این اقامتگاه نیز به خانواده سرمایه گذاران داده می شود و فرزندان تا 18 سال نیز اقامت می گیرند.


 


توضیحات ویزای طلایی:

ویزای طلایی یک برنامه اقامت ویژه است که برای همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا که مایل به مهاجرت به اسپانیا و سرمایه گذاری قابل توجه در اسپانیا هستند ایجاد شده است. اتباع کشورهایی که معمولاً از این طریق درخواست می کنند، اتباع چینی، روسیه، ایران، سوریه و لبنان هستند.


ویزای طلایی اسپانیا مانند سایر روش های اقامت دارای شرایط اقامت 183 روزه است. تحصیل، زندگی، مجوز کار و تمامی حقوق شهروندان در این نوع اقامت در اختیار سرمایه گذاران و خانواده هایشان است. در فرآیند خرید ملک و ویزای طلایی اسپانیا در ابتدا به افراد 2 سال اقامت اعطا می شود و پس از آن برای 2 سال دیگر تمدید می شود و پس از 5 سال متقاضی می تواند اقامت دائم دریافت کند و در سال دهم. , امکان اخذ تابعیت این می تواند توسط متقاضی اخذ شود. متقاضیان این امکان را دارند که چندین ملک زیر 500 هزار یورو خریداری کنند، اما برای دریافت ویزای طلایی، ارزش املاک آنها باید به این مقدار برسد تا واجد شرایط شوند.علاوه بر قیمت ملک، هزینه های اضافی شامل مالیات بر ارزش افزوده، حق تمبر و مالیات نقل و انتقال ملک (در صورتی که ملک از مالک قبلی خریداری شده باشد) وجود دارد. اگر متقاضی به دنبال اقامت دائم و شهروندی اسپانیا است، نباید ملک خود را در این مدت بفروشد و همچنان این ملک را به عنوان سرمایه خود در اسپانیا داشته باشد. علاوه بر خرید ملک با این پول، راه دیگری نیز برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا وجود دارد، متقاضیان باید سهام شرکت های اسپانیایی را خریداری کنند که حداقل یک میلیون یورو ارزش داشته باشد یا حداقل یک میلیون یورو داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد