مهاجرت به المان

نحوه اخذ اقامت آلمان

اخذ اقامت آلمان

مهاجرت تحصیلی

با سرمایه گذاری در آلمان زندگی کنید

از طریق ثبت شرکت در آلمان زندگی کنید

با خرید خانه در آلمان زندگی کنید

از طریق JobOffer در آلمان زندگی کنید


در این مقاله سعی شده است اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با انواع روش های مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت ارائه شود. از آنجایی که آلمان دارای اقتصاد پایدار و سیستم آموزشی با استانداردهای بالا است، همیشه یکی از مقاصد برتر برای مهاجرت به حساب می آید.


کارشناسان صبا ویزا همیشه در خدمت شما هستند تا به تمامی سوالات شما در مورد راه های مختلف مهاجرت به آلمان پاسخ دهند تا بتوانید مناسب ترین راه را برای مهاجرت به آلمان انتخاب کنید.


کسانی که سابقه مهاجرت به آلمان را دارند از زندگی خود در این کشور بسیار راضی هستند در یک نظرسنجی ایرانیان دارای ویزای آلمان و مهاجران آلمانی خوب و بسیار خوب رتبه بندی شدند.


اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل

آلمان یکی از توسعه یافته ترین و توسعه یافته ترین کشورهای اروپا محسوب می شود که کمترین نرخ بیکاری را دارد و خدمات مفیدی را به شهروندان خود ارائه می دهد.این کشور دارای مراکز علمی و دانشگاه های معروفی است که علاقه مندان زیادی به تحصیل در اروپا را به خود جذب می کند و هر ساله افراد زیادی برای تحصیل در آلمان و ساختن زندگی جدید به این کشور مهاجرت می کنند. دانشگاه های آلمان از سطح علمی بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل به عنوان مراکز علمی برتر دنیا شناخته می شوند.


مزایای کلی تحصیل در آلمان

سال هاست که تحصیل در آلمان و به طور کلی سیستم دانشگاهی این کشور برای دانشجویان آینده بسیار مهم بوده و این افراد قصد تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های این کشور را دارند.


تحصیل در آلمان این فرصت را به شما می دهد تا یک سیستم آموزشی عالی را تجربه کنید. اکثر دانشگاه های فعال در این کشور با دانشجویان بین المللی مرتبط هستند و افراد زیادی از کشورهای مختلف آلمان را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می کنند. آلمان در اروپا جایگاه ویژه ای دارد و در میانه مرز تجاری قرار دارد و با وجود رکود توانسته است صنعت و تولید اقتصادی خود را به خوبی توسعه دهد. بنابراین دانشجویان پس از اتمام تحصیل دیگر نگران بازار کار نیستند و می توانند در رشته خود مشغول به تحصیل شوند.آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر تحصیلات عالی است و دانشگاه های این کشور دارای تمامی استانداردهای بین المللی می باشند. همچنین دانشگاه های آلمان دارای سه منبع اصلی سرمایه گذاری (دولتی، صنعتی و اتحادیه اروپا) هستند که به این معناست که سیستم آموزشی در این کشور بدون هیچ محدودیتی امکان انجام انواع تحقیقات را دارد.-پول. یکی دیگر از مزایای بزرگ دانشگاه های آلمان این است که دوره ها به دو زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می شود و در حال حاضر بیش از 350 رشته به زبان انگلیسی در سراسر سیستم آموزشی آلمان ارائه می شود.


بر اساس تحقیقات بلومبرگ، آلمان پس از ایالات متحده دومین مقصد محبوب برای مهاجرت است. شرایط عالی برای مهاجرت شهروندان غیراروپایی به آلمان از زمان معرفی قانون کارت آبی در آلمان پدید آمده است.


برای مثال، دانشجویان و مهاجرانی که در این دسته قرار می‌گیرند، شهروندان غیر اروپایی چند گزینه برای مهاجرت به آلمان دارند: مهاجرت به آلمان از طریق مهارت‌ها، تحصیلات و شایعات در مورد مهاجران درجه یک.



شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان

آلمان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند انواع ویزا در نظر گرفته است که به شرح زیر می باشد.ویزای تحصیلی زبان (Language study visa): این ویزا برای فعالیت های آموزشی است که از 3 ماه تا 1 سال برای شرکت در دوره کوتاه زبان آلمانی استفاده می شود.

ویزای دانشجویی ویزای دانشجویی: این ویزا برای افرادی است که هنوز تاییدیه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود را دریافت نکرده اند.

ویزای دانشجویی: این ویزا برای دانشجویانی است که در دانشگاه پذیرفته شده اند

اگر در یکی از دانشگاه های آلمان پذیرفته شده اید، سه ماه قبل از رفتن به این کشور باید مطمئن شوید که اداره مهاجرت درخواست و مدارک شما را دریافت کرده است. زمانی که اداره مهاجرت درخواست شما را پذیرفت، توسط کنسولگری برای شما اجازه اقامت صادر می شود که باید پس از ورود به آلمان، آن را تکمیل و در دانشگاه مربوطه ثبت نام کنید.


دریافت اقامت از طریق ویزای جستجوی کار

طبق قوانین آلمان، ویزای جستجوگر آلمان به مجوزی اطلاق می شود که به افراد اجازه می دهد به مدت 6 ماه در آلمان بمانند تا شغلی مطابق با شرایط خود پیدا کنند.قوانین جدید دامنه همکاری را گسترش داده است و بر این اساس، متخصصان واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند راحت تر در آلمان کار کنند.


در آلمان بمان


دسترسی به بازار کار آلمان: اگر فردی دارای مدرک تحصیلی یا حرفه ای معتبر برای کشور آلمان باشد، اجازه اقامت برای کار در یک شغل خصوصی یا حرفه ای به وی اعطا می شود که به تخصص خود در آلمان مربوط می شود. کارمندان واجد شرایط باید یک قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری ویژه و شرایط به رسمیت شناخته شده توسط آلمان داشته باشند. راستی آزمایی و اولویت بندی آژانس کار فدرال آلمان (BA) به سختی قبلی اعمال نخواهد شد.


برای برخی از مشاغل که هیچ متقاضی از آلمان یا اتحادیه اروپا وجود ندارد، آژانس کار فدرال شرایط استخدام از کشورهای غیر اتحادیه اروپا را تسهیل می کند. کارت آبی اتحادیه اروپا برای کار مطابق با یک مدرک حرفه ای صادر می شود که معمولاً شامل مدرک دانشگاهی است. متخصصان با مدارک پیشرفته می توانند برای یافتن کار به آلمان بیایند. همچنین اجازه اقامت 6 ماهه را دارند. لازمه این امر این است که مدرک تحصیلی خارجی توسط موسسه مربوطه در آلمان به رسمیت شناخته شود و فرد بتواند در طول مدت اقامت خود از نظر مالی خود را تامین کند.او باید مهارت های اولیه زبان آلمانی را برای این کار داشته باشد. به طور کلی، مهارت های زبان آلمانی حداقل 1B است، چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها. در حالی که شما به دنبال کار در آلمان هستید، امکان کار حداقل 10 ساعت در هفته به صورت آزمایشی وجود دارد. این به کارفرما و مهمانان متخصص واجد شرایط اجازه می دهد تا تشخیص دهند که آیا مناسب هستند یا خیر.


کارگران ویژه در آلمان

کارکنان حرفه ای واجد شرایط به افرادی اطلاق می شود که دارای دیپلم دبیرستان یا گواهینامه آموزش حرفه ای (حداقل دو سال) باشند. چه متقاضی دارای مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی حرفه ای باشد، ابتدا از وی خواسته می شود تا صلاحیت ها را به طور رسمی از مراجع مربوطه در آلمان تایید کند.


ورود سریع کارگران ماهر: کارفرمایان می توانند میانبرهایی را برای تسریع در ورود ایجاد کنند که طول فرآیند صدور ویزا را بسیار کوتاه می کند. برای انجام این کار، کارفرما به یک وکیل حرفه ای واجد شرایط نیاز دارد تا توافق نامه ای بین شرکت و اداره ثبت خارجی تنظیم کند که شامل وظایف کارفرما، کارمندان و مقامات مرتبط (دفتر ثبت نام خارجی، آژانس کاریابی فدرال، سازمان اعتباربخشی، آلمانی می شود. ماموریت در خارج از کشور).مجوز اقامت دائم برای متخصصان واجد شرایط از سراسر جهان: در آینده، متخصصان خارجی واجد شرایط می توانند پس از چهار سال (پنج سال زودتر) اجازه اقامت دائم دریافت کنند.


محل اقامت کارآموزی و دانشجویی: امکان آمدن به آلمان برای یافتن مکانی برای تحصیل در سطوح بالاتر وجود دارد. طبق قوانین جدید، در آینده هرکسی که علاقه مند به آموزش حرفه ای باشد، می تواند برای یافتن محل آموزش به آلمان بیاید. پیش نیازهای این امر، مهارت های زبان آلمانی در سطح 2B و گواهی پایان تحصیل است که به فرد امکان می دهد تحصیلات عالی کسب کند. حداکثر سن باید 25 سال باشد و افراد باید توانایی خود را برای تامین مالی خود ثابت کنند.


اجازه اقامت دائم برای افرادی که تحصیلات حرفه ای را در آلمان گذرانده اند: بر اساس این ماده جدید، خارجی هایی که تحصیلات حرفه ای را در آلمان گذرانده اند پس از دو سال می توانند اجازه اقامت دائم دریافت کنند.


آموزش زبان آلمانی برای آمادگی برای آموزش حرفه ای: اگر فردی دارای مجوز اقامت برای آموزش حرفه ای باشد، می تواند در مطالعات زبان آلمانی (اعم از عمومی و شغلی) شرکت کند.توانایی دانشجویان خارجی در آلمان برای تغییر وضعیت: دانشجویان خارجی می توانند حتی قبل از اتمام تحصیل، وضعیت اقامت خود را با مجوز اقامت تغییر دهند. به عنوان مثال، به جای ادامه تحصیل، می توانند حرفه آموزی را شروع کنند و اجازه حضور در دوره های حرفه ای را پیدا کنند. قانون مهاجرت کارگران ماهر این فرصت های جابجایی را گسترش می دهد. تحت شرایط خاص و تحت نظارت آژانس کار فدرال، می توان یک پیشنهاد شغلی را به عنوان یک کارگر واجد شرایط پذیرفت، در حالی که فرد هنوز در حال تحصیل یا آموزش حرفه ای است. این نیاز به تغییر مجوز اقامت برای کار در یک شغل واجد شرایط دارد.


اخذ اقامت آلمان از طریق خوداشتغالی

مهاجرت به آلمان از طریق خوداشتغالی یکی از راه های کار نامحدود در این کشور است که طرفداران خاص خود را دارد. برای اطلاع از جزئیات شرایط خوداشتغالی در آلمان، اخذ ویزا و ثبت نام برای خوداشتغالی در این کشور تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


مهمترین بخش مهاجرت خوداشتغالی اولین قدم است که ارائه یک طرح تجاری قوی است.بعد، مهمترین نکته این است که ثابت کنید شهروندان آلمانی نمی توانند کار شما را انجام دهند یا هرگز آن را انجام نداده اند. در واقع این شرکت یا به اصطلاح طرح تجاری باید خلاقانه و نوآورانه باشد. پس از طی این مراحل، درخواست شما توسط اداره مهاجرت آلمان بررسی می شود و پس از تایید اولیه از اداره دولتی در شهر مربوطه در آلمان و پس از دریافت تاییدیه در اداره مهاجرت، می توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید. در سفارت آلمان و برای ویزای خود و انجام فعالیت با دوستان خود.


بررسی طرح کسب و کار شما ممکن است 4 تا 6 ماه طول بکشد. باید توجه داشته باشید که راه اندازی یک شرکت استارت آپی در آلمان ممکن است محدودیت هایی داشته باشد، پس بهتر است قبل از انجام این پروسه مهاجرت با یک متخصص در این زمینه صحبت کنید. میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار شما ممکن است بسته به نوع کسب و کاری که برای آن برنامه ریزی می کنید متفاوت باشد و بسته به میزان پولی که می توانید از طریق این ایده کسب کنید، درآمد متفاوت است.


متقاضیانی که پس از تاسیس شرکت در آلمان در آلمان به صورت آزاد اشتغال دارند، در صورتی که به مدت چهار سال در آلمان کار کنند و مالیات پرداخت کنند، می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند و پس از سه سال اقامت دائم، می توانند برای پاسپورت و ویزای آلمانی اقدام کنند. ملیتبرای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای خوداشتغالی آلمان با موسسه مهاجرتی صبا Visaplan Mass تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد