مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا

یکی از دلایلی که متقاضیان مهاجرت برای مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا انتخاب می کنند، موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این کشور در محدوده شنگن یا اتحادیه اروپا است. زیرا با اخذ اقامت اسلواکی امکان زندگی در اکثر کشورهای اروپایی وجود دارد.  اما باید در نظر گرفت که راه های اخذ اقامت اسلواکی چیست و افراد چگونه می توانند از طریق اسلواکی اقامت اروپا را دریافت کنند.


این مقاله از یک سو سعی دارد با استفاده از آخرین اطلاعات موجود در زمینه مهاجرت، چگونگی اخذ اقامت اسلواکی را توضیح دهد و از سوی دیگر، به بهترین روش ممکن و در عین حال، تجزیه و تحلیل شود. ارزان ترین راه مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا با توجه به شرایط متقاضی. از جمله بهترین راه های مهاجرت، بهترین راه مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا، مهاجرت از طریق ثبت نام تجاری و مهاجرت تحصیلی به اسلواکی می باشد.


شرایطی وجود دارد که در قسمت بعدی در مورد مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا به آنها خواهیم پرداخت.از آنجایی که اسلواکی کشور ارزانی است، می تواند انتخاب خوبی برای مهاجرت افراد باشد. عضویت در اتحادیه اروپا و منطقه شینگن می تواند انتخاب خوبی برای مقاصد مهاجران در این کشور باشد.


همه افراد می توانند بر اساس رزومه و شرایط زندگی، وضعیت شغلی و سابقه کاری خود برای مهاجرت به اسلواکی اقدام کنند. سرمایه گذاری، تحصیل و کار در اسلواکی می تواند یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور باشد که سابقه درخشانی در این زمینه ها دارد. ثبت شرکت، تجارت و خرید اوراق بهادار می تواند راهی برای ورود به اسلواکی تحت عنوان سرمایه گذاری باشد. در خصوص تحصیل، دانشجویان می توانند با انتخاب رشته تحصیلی خود را ادامه دهند و سپس وارد بازار کار این کشور شوند. در ادامه به شرایط مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از طریق کار می پردازیم.


مهاجرت کاری به اسلواکی

کار در اسلواکی یکی از بهترین راه های مهاجرت به این کشور است. مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از طریق کار به روش های مختلفی انجام می شود. در ابتدا لازم به ذکر است که شهروندان اتحادیه اروپا برای کار در اسلواکی نیازی به ویزا ندارند.همه افرادی که برای کار به اسلواکی می آیند باید از مقامات این کشور اجازه اقامت موقت دریافت کنند. مدت زمان این ویزا می تواند تا یک سال و برای کارگران موقت فقط 6 ماه باشد. اما این ویزا تا 2 سال قابل تمدید است. استراحت و استراحت بین دو شغل حاصل از کار فصلی ضروری است.


سیستم ویزای کار در اسلواکی بر اساس Job Offer است. یعنی برای مهاجرت به اسلواکی باید یک پیشنهاد شغلی یا ویزای معتبر برای یافتن کار در اسلواکی داشته باشید.


ویزای موقت یا اقامت موقت اسلواکی به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اعطا می شود که قصد دارند بیش از 90 روز در اسلواکی بمانند. کارفرمایان اسلواکی باید ظرف 7 روز در اداره کار و امور اجتماعی اسلواکی ثبت نام کنند. همچنین ظرف 8 روز بیمه اجتماعی فرد باید در دفتر رسمی بیمه ثبت شود. سپس تمام این مراحل باید توسط کارمند امضا و تایید شود.


لطفا توجه داشته باشید که مجوز کار قابل انتقال نیست. این بدان معناست که ویزای کار فقط برای یک عنوان شغلی و یک کارفرمای خاص و حتی یک محل کار صادر می شود.اگر می خواهید کاربر را تغییر دهید، باید درخواست دیگری ارسال کنید. 30 روز مهلت قانونی رسیدگی به درخواست های شغلی توسط نهادهای دولتی است. یکی از شرایط اخذ ویزای کار، اثبات سطح تحصیلات آکادمیک است.


شرط تمدید ویزای کار توسط دولت اسلواکی این است که 30 روز قبل از انقضای ویزا از مقامات درخواست شود. همچنین نیاز به درخواست مجدد کار از کارفرما وجود دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار به شرح زیر است:


گذرنامه

دو قطعه عکس پاسپورت

ثبت درخواست های شغلی به زبان اسلواکی

دلیل درخواست (پذیرش شغل یا درخواست شغل یا پیشنهاد شغلی)

سوء پیشینه کیفری ارائه نمی کند

تست های سلامت فردی

شواهد سواد مالی

گواهی بیمه سلامت

اثبات داشتن خانه برای زندگی

اتباع خارجی ابتدا باید برای اجازه کار و سپس برای اقامت دائم اقدام کنند. یعنی ابتدا باید شرایط کار در اسلواکی را داشته باشد و 3 تا 5 سال در اسلواکی کار کند و سپس برای اقامت دائم اقدام کند.


نرخ بیکاری در اسلواکی در سال های اخیر کاهش یافته است.بنابراین در سال 2018 این نرخ به 6.6 درصد افزایش یافت. در جدول زیر روند نزولی نرخ بیکاری در اسلواکی را مشاهده می کنید.


مهاجرت به اسلواکی

شما متقاضی عزیز می توانید در اسلواکی به دنبال کار باشید و با اخذ ویزای معتبر برای ویزای کار اقدام نمایید. برای انجام این کار، او باید مجوز اقامت قانونی داشته باشد. شما همچنین می توانید شغل خود را به صورت آنلاین در اسلواکی پیدا کنید. برای ارسال اطلاعات و نیازهای شخصی خود به سایت ها و سازمان های کار و منتظر یک پیشنهاد شغلی با خدمات کاریابی و مهاجرت اسلواکی و اتحادیه اروپا باشید.


مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل

همچنین مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از طریق تحصیل امکان پذیر است. تحصیل در اسلواکی شامل تحصیل در دانشگاه های دولتی، دولتی و خصوصی می باشد. اتباع خارجی که حداقل شرایط (مانند سطح زبان) را ندارند می توانند با تحصیل این کمبود را جبران کنند. برای مثال یادگیری زبان اسلواکی یکی از این دروس است. به طور کلی شرایط تحصیل در دانشگاه های اسلواکی برای مقاطع مختلف، ارائه ترجمه مدارک و کپی مقاطع قبلی می باشد.الزامات و الزامات برای دانشجویان بین المللی مانند دانشجویان بومی اسلواکی است. هر رشته شرایط خاص خود را دارد. اگر قصد دارید بیش از 90 روز در اسلواکی تحصیل کنید، به اجازه اقامت اسلواکی نیاز دارید. اما در ادامه به مقاطع مختلف تحصیلی در اسلواکی خواهیم پرداخت.


مالک

تحصیلات عالی در اسلواکی 3 تا 4 سال طول می کشد. برای اخذ مدرک لیسانس آزمونی به نام ماتوریتا پس از اتمام تحصیلات عالی الزامی است. فرآیند مطالعه در این مراحل شامل کنفرانس ها و اطلاعیه ها، سمینارها، فعالیت های آزمایشگاهی و ... می باشد. تحصیل در این مقاطع به صورت پاره وقت و تمام وقت می باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی از اتحادیه اروپا در دانشگاه های ملی رایگان است، اما برای سایر دانشجویان بین المللی می تواند بین 2000 تا 5000 یورو باشد.


مالک

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلواکی معمولا بین 1 تا 3 سال به طول می انجامد. شرط اساسی برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد، گذراندن دوره متوسطه است. شهریه این دوره ها برای دانشجویان بین المللی می تواند بین 2000 یورو تا 8000 یورو باشد.دکتری

آموزش در سطح تخصصی در هر رشته باید در مقطع دکتری انجام شود. دوره تحصیلات تکمیلی در اسلواکی معمولا بین 3 تا 4 سال طول می کشد. تحصیل در مقطع دکترا در اسلواکی به سرپرستان یا سرپرستانی نیاز دارد که می توانند از دانشگاه ها یا مؤسسات آموزش عالی در هر کشوری برای پروژه های تحصیلی استخدام شوند. از آنجایی که تحصیل در مقطع دکتری عمدتاً پژوهشی است، این دوره برای افراد با حقوق و درآمد طراحی شده است. بنابراین دانش آموزان با مشکلات بیشتری روبرو هستند. اما معیارهای دیگری مانند مقالات ISI نیز در این دسته مورد نیاز است.


بورسیه تحصیلی در اسلواکی برای دانشجویان دکترا، اساتید دانشگاه و محققین است. دولت جمهوری اسلواکی شرایطی را برای بورسیه های دانشجویی تعیین کرده است، مانند پوشش هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی، مالیات و درآمد. برای دریافت بورسیه تحصیلی از اسلواکی، افراد باید با سرپرستان و مقامات دانشگاه تماس بگیرند. انتظار طولانی مدت برای بورسیه می تواند شما را برای مدت کوتاهی از اهداف خود دور کند یا در سال هایی که ممکن است واجد شرایط دریافت بورسیه شوید، شما را به تاخیر بیندازد.لذا وکیل مهاجرت در این زمینه به شما جناب محترم توصیه می کند که در صورت تمایل به اخذ بورسیه تحصیلی در اسلواکی باید چند ترم در این کشور تحصیل کنید و از آنجا با ارسال نمرات و سوابق خود اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی نمایید. بورسیه دانشگاه در این صورت می توانید در تحصیل به موفقیت و موفقیت برسید.


مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری می تواند به طرق مختلف ظاهر شود. اسلواکی به دلیل نرخ مالیات پایین و سهولت سرمایه گذاری یک مقصد ایده آل برای مهاجرت سرمایه گذاری است. یکی از روش های مهم و مورد نیاز سرمایه گذاری در اسلواکی ثبت شرکت در این کشور می باشد. ثبت شرکت در اسلواکی راه مناسبی برای ورود به اتحادیه اروپا است که به فرد اجازه می دهد وارد فرآیند سرمایه گذاری در اسلواکی شود و یک شرکت سرمایه کم و کم ریسک ثبت کند.


به این ترتیب سرمایه گذار باید 25000 یورو در حساب شخص در یکی از بانک های اسلواکی داشته باشد و ثابت کند که نگهداری و مالیات 8000 تا 10000 یورو در سال خواهد داشت. ارائه طرح کسب و کار یکی از شرایط ثبت شرکت در اسلواکی می باشد.ثبت شرکت در اسلواکی پس از 3 تا 5 سال ممکن است منجر به اقامت صاحب شرکت شود. بزرگسالان پس از دریافت اقامت دائم می توانند خانواده های تحت حمایت خود را معرفی کرده و آنها را همراهی کنند.


ثبت شرکت در این کشور حدود سه هفته زمان می برد. با این حال، ممکن است پس از تکمیل طرح تجاری، از نظر اقامت دائم برای شما مفید باشد. در این خصوص باید توجه داشته باشیم که طرح صدور گواهینامه تجاری با سخت گیری هایی مانند اتریش و آلمان همراه نخواهد بود. اما اگر قصد مهاجرت سرمایه گذاری به اسلواکی را دارید باید در نظر داشته باشید که مدت زمان سفارت برای شهروندان ایرانی بیشتر است. برای تحلیل بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.


مهاجرت به اسلواکی برای ازدواج

مهاجرت به اسلواکی از طریق ازدواج نیز امکان پذیر است. به این ترتیب اگر یک خارجی بخواهد با یک شهروند اسلواکی ازدواج کند، می تواند برای یک شهروند اسلواکی با توجه به همسرش اجازه اقامت یا ویزای دریافت کند. این نوع شهروندی را می توان در کنسولگری یا سفارت اسلواکی اعطا کرد. ازدواج این افراد باید به مدت 5 سال معتبر باشد و پس از 5 سال زندگی با شهروندان اسلواکی منجر به اعطای تابعیت می شود.شرایط و مدارک مورد نیاز برای ازدواج در اسلواکی به شرح زیر است:


شناسنامه مهمانی

ارائه مدارک هویتی مانند گذرنامه و شناسنامه

گواهی ازدواج در اسلواکی

گواهی اقامت دائم شهروندی

ترجمه تاییدیه سفارت کشور مبدا مبنی بر ممنوعیت ازدواج فرد خارجی.

اثبات تابعیت اسلواکی

نکته مهم این است که سن ازدواج در اسلواکی 18 سال است و اگر فردی زیر این سن بخواهد ازدواج کند باید از مراجع ذیصلاح برای ازدواج در اسلواکی تاییدیه قانونی دریافت کند. همچنین مدارک ارسالی به مراجع و موسسات ذیصلاح نباید بیش از 14 روز قبل از ازدواج باشد.


ازدواج با یک خارجی در سه حالت انجام می شود:


اولاً ازدواج در کشور مبدأ انجام می شود. این روش یکی از سخت ترین و سخت ترین روش های ثبت ازدواج است که ممکن است خارجی ها و کشورهایشان را تحت تاثیر قرار دهد.

دوم، ازدواج می تواند در کشور ثالث انجام شود. این وضعیت ممکن است در کشورهای اطراف کشور مبدا یا مقصد رخ دهد. این روش ممکن است مناسب ترین نوع ثبت ازدواج برای اتباع خارجی باشد.

ثالثاً ازدواج باید در کشور مقصد انجام شود.این وضعیت می تواند یکی از بهترین شرایط برای ثبت ازدواج یک خارجی با یک شهروند اسلواکی باشد. این نیز یک الزام مانند اخذ ویزا برای کشور مقصد است. اما می توان گفت ساده ترین راه برای ثبت ازدواج یک خارجی با بومی کشور مقصد اسلواکی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد