مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا

مقاله زیر راهنمای جامع مهاجرت به اسپانیا در سال 2022 است که با استفاده از دقیق ترین و به روزترین اطلاعات و آمار مهاجرت از منابع معتبر و در دسترس تهیه شده است.


این مقاله به طور مرتب به روز می شود تا آخرین اطلاعات مهاجرت به اسپانیا و قوانین مهاجرتی این کشور را در اختیار شما قرار دهد. اگر نمی خواهید این مقاله را تا انتها بخوانید، لطفا فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا مشاور مجرب ما با شما تماس بگیرد.


زندگی و کار بیش از 5 میلیون خارجی از شرایط خوب و محبوبیت مهاجرت در اسپانیا صحبت می کند. سهم ایرانیان از این تعداد بیش از 30 هزار نفر است. ایرانی ها در اسپانیا تحصیل و کار می کنند. به دلایل مختلف، اسپانیا می تواند مقصد رویاهای شما باشد.


از فراوانی مشاغل به دلیل رشد اقتصاد تا قوانین مالیاتی عالی، از سیستم پزشکی و آموزشی خوب و کارآمد گرفته تا سهولت اخذ ویزا در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی!


حال در این مقاله کامل همه چیز را در مورد مهاجرت به اسپانیا در اختیار شما قرار می دهیم. پس تا آخر با ما باشید.در واقع، اگر سوالی بی پاسخ دارید، بخش نظرات برای شما مناسب است. برای پاسخ های سریع و دقیق در آنجا بنویسید.


علاوه بر این، اگر می خواهید در مورد اسپانیا بیشتر بدانید، حتما مقاله ما در مورد اسپانیا را بخوانید.


 


مهاجرت به اسپانیا

متقاضیان می توانند از طریق پنج روش مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت - مقیم ازدواج و تولد برای اقامت خود در اسپانیا اقدام کنند.


هر یک از این روش ها نیازمند الزامات و مستندات متفاوتی است. بنابراین برای اطلاع بیشتر از این اطلاعات، راهنمایی و کمک از مشاوران مجرب مهاجرت می تواند گزینه خوبی باشد.



برای کار به اسپانیا مهاجرت کنید

اسپانیا اقتصاد پویا دارد. این کشور به عنوان پنجمین قدرت اقتصادی قاره اروپا شناخته می شود. به همین دلیل مهاجران زیادی از سراسر جهان در اسپانیا ساکن شدند.


در اسپانیا بسته به آب و هوا، کارهای مربوط به کشاورزی و تولید مواد غذایی بسیار مهم است.


همچنین صنعت گردشگری، تولیدات صنعتی مانند موتور و کشتی سازی از رونق فراوان اسپانیا بهره مند است.چندین نوع ویزا برای کار در اسپانیا وجود دارد. ویزای کار دائم، ویزای کار فصلی، ویزای Au Pair و ویزای کارت آبی اتحادیه اروپا راه های دریافت مجوز کار در اسپانیا هستند.


قانون کلی برای مهاجرت کاری این است که علاوه بر یکی از ویزاهای ذکر شده در بالا، یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر اسپانیایی نیز داشته باشید.


علاوه بر این، کارفرما باید برای کارگر خارجی که قصد استخدام آن را دارد درخواست مجوز کار کند.



مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از ساده ترین راه ها برای اخذ اقامت اسپانیا است.


سرمایه گذاری در اسپانیا می تواند به روش های مختلفی انجام شود. با این حال، خرید خانه و تامین مالی آن یکی از محبوب ترین راه ها است.


هر متقاضی با حداقل 500000 یورو می تواند در اسپانیا ملک خریداری کرده و به این کشور مهاجرت کند.


لازم به ذکر است افرادی که می خواهند تابعیت یا اقامت دائم اسپانیا را داشته باشند برای مدت معینی مجاز به فروش ملک خود نیستند.


از نظر مالی، هر فرد برای زندگی بدون شغل در اسپانیا باید حداقل 22000 یورو برای خود و 10000 یورو برای هر یک از اعضای خانواده بپردازد.برای اطلاعات بیشتر به صفحه مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری مراجعه کنید.



مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری شامل مزایای دیگری از جمله اخذ شهروندی اسپانیا، حق کار آزادانه در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شنگن می باشد.

مکانیسم ویزای طلایی اسپانیا

ویزای طلایی یک ویزای ویژه برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا است. برای این نوع ویزا، متقاضی نیازی به احراز شرایط سایر روش های سرمایه گذاری ندارد.


در واقع افرادی که دارای ویزای طلایی در اسپانیا هستند نیازی به حضور دائمی در این کشور ندارند و اقامت آنها سالی یک بار کافی است. علاوه بر خرید ملک، با خرید سهام یا سپرده گذاری در بانک حداقل یک میلیون یورو می توان ویزای طلایی دریافت کرد.


مدت ویزای طلایی اسپانیا 2 سال است. اما بعد از این مدت می توان آن را برای 2 سال دیگر تمدید کرد. نکته اصلی که در مورد ویزای طلایی می توان گفت این است که شما می توانید پس از 5 سال از اخذ این ویزا و داشتن شرایط لازم اقامت دائم دریافت کنید. کسانی که با این ویزا می توانند اقامت اسپانیا را دریافت کنند، طی 10 سال شهروند اسپانیا خواهند شد.


از طریق ازدواج و تولد به اسپانیا مهاجرت کنید

ازدواج با شهروند اسپانیایی یکی از راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. اما این روش شرایط و قوانین خود را دارد.


ازدواج با یک فرد اسپانیایی باید قانونی باشد.


مدارک رسمی به متقاضیان کمک می کند تا برای اقامت اسپانیا اقدام کنند. لازم به ذکر است که اسپانیایی ها باید دارای شغل و دارایی باشند.


به طور کلی پس از سه سال ازدواج با یک شهروند اسپانیایی، می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.


در صورتی که به مراجع قانونی ثابت شود که این ازدواج فقط برای مهاجرت به اسپانیا بوده است، متقاضی مشمول جریمه های سنگین و یا حتی اخراج از این کشور خواهد شد.


برای مهاجرت در بدو تولد، اگر کودک در اسپانیا از پدر و مادری از کشور دیگری متولد شده باشد، خانواده باید برای دریافت کارت شناسایی از دولت اسپانیا اقدام کند که فقط شرایط خاصی را نیز دارد.


نکته جالب اینجاست که اسپانیا برای زایمان به سیستم خونی پایبند است. در واقع یکی از والدین باید شهروند اسپانیایی باشد و گروه خونی اسپانیایی داشته باشد.


مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های با رتبه بالا، شهریه های ارزان و بعضا رایگان در اسپانیا، امکان کار همزمان با تحصیل، هزینه های پایین زندگی و امکان اخذ اقامتگاه اسپانیایی از مزیت هایی است که جوانان زیادی را برای تحصیل در اسپانیا جذب می کند.


دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی اسپانیا را دارند می توانند از ویزای دریافتی خود استفاده کنند.


از طرفی باید نامه پذیرش از این مراکز داشته باشید. از انواع ویزای تحصیلی اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:


ویزای دانشجویی کمتر از سه ماه

ویزای تحصیلی کوتاه مدت (3 تا 6 ماه)

ویزای تحصیلی بلند مدت (6 ماه یا بیشتر)

لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های اسپانیا به زبان این کشور تدریس می کنند و در برخی از آنها انگلیسی زبان اصلی آموزش است. بنابراین، داشتن مهارت های زبانی کافی در هر دو زبان برای پذیرش مهم است.


هر دانشجو می تواند در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در اسپانیا تحصیل کند. پزشکی و داروسازی از جمله رشته های محبوب برای دانشجویان بین المللی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد