مهاجرت به اسپانیا

شرایط مهاجرت به اسپانیا

روش مهاجرت به اسپانیاتمکن مالی موردنیازویزای موردنیاز
مهاجرت از طریق تحصیل  ۹۰۰ یورو در ماه + شهریه دانشگاه/موسسه آموزشی  ویزای تحصیلی اسپانیا
مهاجرت از طریق کار  ۵۷۳.۲۳ یورو برای اقامت ۱۰ روزه و
روزانه ۷۰.۷۷ یورو برای اقامت بیش از ۱۰ روز
ویزای کاری اسپانیا
مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری۳۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰ یورو بسته به نوع سرمایه‌گذاریویزای طلایی اسپانیا
مهاجرت از طریق ویزای تمکن مالی   ۲۷,۷۹۲ یورو برای فرد متقاضیویزای تمکن مالی اسپانیا
شرایط مهاجرت به اسپانیا

روش‌های مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به کشور اسپانیا بسته به شرایط و موقعیت شما از طریق روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

روش‌های مهاجرت به اسپانیا
روش‌های مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

 مجوز کار اسپانیا به مدت ۱ سال معتبر است و تا زمانی که شرایط را داشته باشید قابل تمدید است. پس از ۵ سال حضور مداوم در اسپانیا، می‌توانید برای اقامت دائم این کشور اقدام کنید.

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری


اگر درخواست اقامت شما از طریق سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیز باشد، به شما اجازه اقامت موقت داده می‌شود که به مدت دو سال معتبر است. پس‌ازآن می‌توانید اجازه اقامت را به‌طور نامحدود، تا زمانی که سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنید، تمدید کنید. پس از ۵ سال اقامت مداوم (شرط حضور حداقل شش ماه از سال) می‌توانید برای اقامت دائم اسپانیا درخواست دهید.

مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای تمکن مالی

برای زندگی در اسپانیا با این روش، باید درآمد غیرفعال تضمین‌شده، مانند پس‌انداز بانکی یا درآمد ثابت بازنشستگی را اثبات کنید. افرادی که درخواست این اقامت را دارند، باید مبلغ ۲۰,۰۰۰ یورو به ازای هر یک از اعضای خانواده در حساب ایران خود داشته باشند و باید نشان دهند که حداقل مبلغ ۳,۰۰۰ یورو در ایران درآمد ماهانه دارند. در این روش، پس از ۵ سال تمدید اقامت، اقامت دائم اسپانیا  به شما داده می‌شود.


مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به اسپانیا، مهاجرت از طریق ازدواج است. برای مهاجرت از طریق ازدواج کافیست با یک شهروند اسپانیایی ازدواج کنید و  یک سال در قلمرو اسپانیا با همسر خود زندگی کنید. پس از یک سال شما واجد شرایط ثبت ملیت اسپانیایی خود خواهید بود و شهروندی اسپانیا را دریافت خواهید کرد. لازم است بدانید که برای درخواست شهروندی اسپانیا باید آزمون‌های زبان CCSE  و  DELE بگذرانید.

اگر مراجع مربوط به مهاجرت متوجه شوند که ازدواج ساختگی است، کلاهبردار از کشور استرداد می‌شود.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد

تولد در خاک کشوراسپانیا به خودی خود موجب اخذ شهروندی این کشور نمی‌شود و فقط در موارد نادر، قانون خاک اعمال می‌شود. به‌عنوان‌مثال اگر فرزندی در قلمرو اسپانیا متولد شده باشد اما پدر و مادر  او ناشناس باشند، واجد شرایط دریافت شهروندی است. در اسپانیا بر اساس قانون خون است و تنها در صورتی‌ امکان‌پذیر است که یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها تابعیت اسپانیا را دریافت کرده باشند یا کودک توسط شهروند اسپانیایی به فرزندخواندگی گرفته شود.

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی


  • ویزای کوتاه‌مدت اسپانیا
  • ویزای بلندمدت اسپانیا

ویزای کوتاه‌مدت اسپانیا حداکثر تا ۹۰ روز اعتبار دارد. ویزای بلندمدت اسپانیا، تحت عنوان ویزای مولتی اسپانیا صادر می‌شود و برای بیش از ۹۰ روز معتبر است. بنابراین بسته به طول مدت اقامتتان، می‌توانید برای هرکدام از انواع مختلف ویزای اسپانیا اقدام کنید.

هزینه زندگی در اسپانیا

 هزینه زندگی در اسپانیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است، اما به‌طورکلی هزینه‌های زندگی در اسپانیا حدود ۲۰ درصد کمتر از زندگی در سایر کشورهای اروپایی است. غذا در این کشور ارزان و باکیفیت است و در بسیاری از مغازه‌ها لباس‌های شیک ارزان‌قیمت نیز وجود دارد. بااین‌حال، یافتن محل اقامت در شهرهای بزرگ مانند مادرید و بارسلون می‌تواند کمی دشوار و گران باشد. اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید شهرهای ارزان‌تری مانند والنسیا یا سویا را برای زندگی در نظر بگیرید. همچنین خوب است بدانید که، حمل‌ونقل عمومی در اسپانیا کارآمد و ارزان است. متوسط هزینه زندگی در ماه در اسپانیا به صورت زیر است:

هزینه هامتوسط هزینه ماهانه
مسکن۴۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو 
غذا ۷۰ تا ۲۰۰ یورو
حمل و نقل ۲۰ تا ۵۰ یورو
خدمات بهداشتی ۳۰ یورو
سیمکارت۲۰  یورو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد